handdator

Visa fullständig version : Onsdag 23/5


UlfWiman
2007-05-23, 21:56
Onsdag 23/5


En fullständigt blank dag med molnigt väder 23° inne och 24,5° grader ute. Vädret som jag skrev om är det inget att göra åt June har rätt i att vi har väder varenda dag. Kanske lite synd om de som satsat massa tusenlappar på en resa till sol o värme, men sånt är livet. Nu blommar rosorna för andra gången, se bilder. Nu är det dags att skaffa sig en häcksax för att gå ut. Det håller på att växa igen i trädgården. Katerina var ute och ropade på Janni och jag svarade ne , då kommer hon ut på balkongen och skrattar. Om jag vill dig något ropar jag Offe som är mitt officiella namn här. Den fina gatan har kollapsat igen. Tre stora hål i en alldeles nyfixad gata? Tror jag måste gå ut nästa gång och lägga mig i diskussionen. Har nyss pratat med Gunilla i nästan en o en halv timma. Just nu kom vägmaskinerna tillbaka. Giannis har just nu sprutat alla växter i trädgården för de har fått någon ohyra.

Uffe

Athanasia
2007-05-23, 23:08
vi kommer imorrn,oavsett väder:-)

Monica P
2007-05-24, 08:18
Något skumt med den där vägen. Har dom kollat att det inte ligger nån okänd grotta därunder? Passa dig så att inte hela huset rasar ner, håll dig på avstånd ...

ulrikas
2007-05-24, 10:41
Hej. Läser dina inlägg varje dag. Riktigt kul. Just nu följer jag med spänning vädret på Kreta, då vår resa närmar sig. Oavsett vädret ska det bli helt underbart att åter komma till Kreta efter några års uppehåll.

Fortsätt att skriva, det gläder många.

/Ulrika

Argyris
2007-05-24, 11:28
Torsdag 24/5, 4 dagar kvar...sedan är jag också på Kreta...

/Nico