handdator

Visa fullständig version : Hotell i Aten med familjerum


Fishy
2007-05-23, 19:48
Hej!
Letar efter hotell med familjerum/4 bäddsrum i Aten. Någon som har lite tips?

/Peter

Tom
2007-05-23, 20:12
Amaryllis Inn har ett stort 4-bädds för 71euro/89euro ( låg resp högsäsong) bra läge max 5 min från Metron i Omonia !
Fullt godkändt för en övernattning i Aten.
/ Tom

Lissi
2007-05-23, 20:44
Hotel Acropolis House i Plaka har också familjerum.... Tel finns bland Kalimeras hoteltips i Aten på "förstasidan"......

Lissi

Fishy
2007-05-24, 00:21
Tack för alla tips. Självklart är jag/vi tacksamma för fler! Adonis som så många här på Kalimera verkar gilla, har de så stora rum? Ska man boka hemifrån eller?
Peter

Vi åker midsommardagen!!!!!!!!!klapp_klap

Lissi
2007-05-24, 06:44
Acropolis House och Adonis ligger ju snett mittemot varandra på samma lilla gata i Plaka..i området finns flera andra också...Det enklaste är att söka på de hotell som finns här på Kalimera.Här finns länkar att söka på. Luftgrop och Travelpartner ha vi själva hittat hotell på ,,men var man vill bo är ju så individuellt...och vad man vill ge för ett rum. Sist vi var i Aten bodde vi en vecka på Filoxenia, nära Omoniaplatsen då vi denna gång INTE ville bo o Plaka.. Hotellet i sig var helt ok med stora rum, men det var så lyhört och de unga andra gästerna störde ganska mycket på nätterna.. Men vi hade en fantastisk utsikt från balkongen på 7:e våningen!
Man ska ABSOLUT boka innan nu på sommaren! Adonis, Acropolis house och Filoxenia är de enda hotel VI bott på i Aten..men här på Kalimera har funnits en tråd med tips på hotel förut...

Lycka till!

Fishy
2007-05-24, 12:15
Ska verkligen kolla upp dessa. Adonis hade inte så stora rum.

Kikh
2007-05-24, 12:58
Om man inte har för stora krav på boendet kan Zorbas Youth Hostel vara ett alternativ. Det ligger bra till vid Victoria, har bra priser och promenadavstånd till Plaka etc. Särskilt fräscht eller rymligt var det inte, men för mig var priset och läget viktigare. Rummen kan förbokas via internet, prislistor finns på hemsidan.

Kickie

lemon
2007-05-24, 14:27
Vi klämmer in hela familjen (två vuxna och tre barn) i ett trippelrum på Adonis, vilket var ok med hotellet i år.
Senaste bodde vi Amaryllis In, men övriga familjen ogillade kvarteren i vilka hotellet var beläget (finns beskrivet av en kalimerakollega i en gammal tråd), så det fick bli så här istället.

/lemon

Fishy
2007-05-24, 20:25
Fick precis svar från Hotel Acropolis 135 euro per rum per natt (fyrbädds). Det var alldeles för dyrt för oss. Någon som testat Hotel Joker (jo, det ska visst heta så)?

ullis
2007-05-26, 20:31
Amaryllis Inn har ett stort 4-bädds för 71euro/89euro ( låg resp högsäsong) bra läge max 5 min från Metron i Omonia !
Fullt godkändt för en övernattning i Aten.
/ Tom

GODKÄNT??? Nja, för att tala klarspråk, så kan jag inte rekommendera min värsta ovän detta hotell! Funkar kanske- men bara kanske- om man åker utan barn, att nödvändigtvis kvarta där i en natt. Uruselt hotell i ett av Athens slummigaste kvarter, där vi kryssade mellan spyor på gatan efter kvällsmiddagen. Nej, lägg några extra kronor av semesterkassan på att bo på ett bättre hotell, och gärna någon annanstans än Omonia! Hej Lemon, jag tror att du instämmer...:rolleyes:?

Lycka till med hotelletandet!

Hälsningar Ullis

lemon
2007-05-27, 01:51
Jomen, det var ju du Ullis som skrev det inlägg som min fru (och övriga familjen) instämde i till varje stavelse efter att ha bott på samma hotell.
Därför ett trängre rum på Adonis denna gång...

För övrigt är ju Aten anmärkningsvärt dyrt när det gäller hotellrum. Bl.a. är London, Berlin och Paris osannolikt nog billigare.

Aten är vid rätt tidpunkt och i rätt sällskap en alldeles enastående stad!
Hoppas ni hittar något bra rum till vettigt pris.
/lemon

ullis
2007-05-27, 08:58
Hej igen!

När vår familj reser till storstäder, bor vi gärna på något hotell inom Accor-hotels. De har ofta sina Novotel, där barn under 15 år bor gratis. Varför vi inte kollade detta inför vår Athenvistelse är fortfarande en gåta, men i efterhand har vi sett att det finns ett sådant i Athen. Hotellet ligger visserligen i Omonia, men hotellet har restaurang och pool och kostar ca 110 euro för ett familjerum. Att hotellet ingår i en kedja borgar ju för en viss kvalité, där man förmodligen inte får ett rum på våning 8 trots att hissen är sönder, inga nödutgångar, 40 cm högt staket på balkongen (fortfarande våning 8), riktigt skitiga badrum utan fönster- detta var vad Amaryllis Inn bjöd på i juni 2005.

Jag skickar internetlänken till hotellkedjan till din inbox Fishy!

Hälsningar Ullis

jonasw
2007-05-27, 09:04
Bokade Novotel 9-11 juli via nätet bara för några dagar sedan. 823 SEK/natt för familjerum.

semlan
2007-05-27, 10:25
Vi har bokat våran sista natt på svenska kyrkan i Pireus, 15euro per person. låter bra. Har varit inne och läst ett resebrev från PA, där han bodde på där förra året. Där skriver han att det finns badmöjligheter i närheten oxå vilket är ett plus för våran familj.

Fishy
2007-05-27, 22:10
Tack för alla svar. Har aldrig varit i Aten, så Omonia, ligger det långt från sevärdigheter? Har jag fattat rätt så är Plaka det område som är närmast till de största sevärdigheterna (Acropolis i.a.f?). Blev faktiskt lite sugen på Novotel.

Skickade en förfrågan till Zorbas hostel och de hade rum när vi är i Aten. De ville att man skulle skicka kreditkorts nummer via mail?!?!? Är det så det funkar? Verkar ju inte vara så klyftigt? Jag bad om "secure payment" har inte fått svar.

jonasw
2007-05-28, 07:44
Du har rätt, Omonia ligger en bit ifrån Plaka. Det tar en stund att gå men med tunnelbana går det snabbt. 3-4 stationer tar inte många minuter.

Lissi
2007-05-28, 08:25
Du har rätt, Omonia ligger en bit ifrån Plaka. Det tar en stund att gå men med tunnelbana går det snabbt. 3-4 stationer tar inte många minuter.

Vi bodde nära Omonia i februari i år och vi upplevde inte att den promenaden till Plaka på något sätt var jobbig för hela Athinas (eller om man t ex går en annan av de stora gatorna t ex Stadiou) är så full av upplevelser och trevliga stop...Saluhallen är ett ex..alla tvärgatorna till Athinas är också helt "sanslösa" med sina gatustånd, små affärer ... Vi gick både till och från Centrum alla gånger men då var vi ju vuxna förstås.. Köp ett metrokort. 10 euro /vuxen för att åka precis hur mycket som helst på metro o bussar... Suveränt..gäller en vecka, men INTE till flygplatsen...
Från Omoniaplatsen (eller Victoria om man bor närmre den) är det nog bara
2 (eller 3 )hållplatser till Monastiraki som är hållplatsen vid Plaka.

Lissi