handdator

Visa fullständig version : Taxi till Katapola


Barbro
2007-05-23, 11:04
Åker till Amorgos på tisdag, 30/5, båten anländer till Egali kl. 01.10 på natten. Är det någon som vet hur långt det är till KATAPOLA ?står det taxi bilar vid hamnen på natten ? Priset på taxi till Katapola ?
Barbro

Eva L
2007-05-23, 11:14
Går inte båten vidare till Katapola?

EVa

Ioslina
2007-05-23, 12:27
Det borde den göra, men vissa båtar stannar bara i en hamn, i bland..... så det kanske stämmer?:confused:

gunnar
2007-05-23, 14:39
Blue Star har en tur som går naxos, dounoussa egiali och vidare till astypalea tror jag det var. Den lägger inte till i katapola.

Jag tror nog att det finns en del rumsuthyrare från katapola som möter upp i egiali när Blue Star kommer dit, aven mitt i natten.

Barbro
2007-05-23, 20:54
Båten går inte vidare till Katapola. Bokat rum på Elini men det var inte säkert ätt någon arbetade på natten som hade möjlighet att hämta i Egali. Så vad vet ni om taxi, reslängd och kostnad. Annars får vi stanna i Egali en natt om det visar sig att det är dyrt och tar tid. Vi kommer säkert att vara rätt trötta då vi startar hemmifrån 24 timmar tidigare, fast vi kommer att försöka sova på båten.
Barbro

Kalimera
2007-05-23, 21:16
Det finns bara ett fåtal taxibilar på Amorgos. Minns inte hur många, minst två och max fem. Kan vara svårt om det kommer mycket folk. Men jag tror att det finns uthyrare från Katapola där och raggar kunder, kanske kan ni åka med någon av dem om ni ber snällt. Om inte kanske ni kan lifta med någon, eller i värsta fall: ta första morgonbussen. Ni är säkert så trött när ni kommer fram att ni kan sova på stranden. Känns lite onödigt att ta ett rum för några timmar.

Dessa telefonummer har jag. Är inte hundra på att de aktuella, men jag tror det.

Taxi Katapola: 22850-71255, Taxi Egiali 22850-73570

Barbro
2007-05-24, 09:41
Hej igen
Jag undrar fortfarande hur långt det är mellan Egali och Katapola, hur lång tid det tar att köra, bil eller buss ?_B-anana:confused:

eija
2007-05-24, 11:21
Hej!
Ca 12 km är avståndet mellan Katápola och Egiáli efter en guide. Hoppas att det är rätt! Men kan det vara sant att busfärden mellan dessa byar tar ca 45 minuter med den nya vägen (så står det på "Ö-luffa i Grekland"-guiden)?? Jag har varit bara i Katápola och Chora ett par dagar.

Hoppas att nån kan ge ett säkert svar!
Eija

Yak
2007-05-28, 15:32
Ja, dryga trekvart kan nog anses rimligt. Har inte klockat resan själv men under 35-40 minuter kommer man iallafall inte med buss. Det är ingen motorväg direkt, den slingrar sig längs bergssidan och det går långsamt i både upp och nerförsbackar.
Sedan brukar den stanna i Chora på vägen och bara det är ju en 5 minuter.

Barbro
2007-05-28, 21:00
Tack ni som svarat, jag har blivit lite klokare. Lifta, dyr taxi eller sova på stranden (vilket kanske inte är vårt första alternativ, vi är 60 åriga unga tjejer, men någon gång ska ju vara den första, med solstolar går det säkert bra) He det bra hemma i Svedala, nu drar vi till Grekland