handdator

Visa fullständig version : Votsalakia


Elena
2005-02-19, 16:52
Hej jag undrar hur det är med uthyrning av solstolar :) i Votsalakia.
Och om det finns någon ställe som man kan äta lunch på,
i närheten av vattnet :p .
/ Elena

Elena
2005-02-21, 19:08
:eek: Är det verkligen ingen som har någon uppgift om Votsalakia :confused: :(

/ Elena

Kalimera
2005-02-22, 08:26
:eek: Är det verkligen ingen som har någon uppgift om Votsalakia :confused: :(

/ Elena
Jo, här är en som vet. Det finns solstoalar att hyra och det finns flera tavernor längs vattnet. :)

Janne

Elena
2005-02-22, 17:20
Har ju läst att "på vissa stränder "finns stolar att hyra :( . När man läser det så undrar man tänk om det är just på " våran" strand det inte finns stolar att hyra.
Det är ju inte så skönt att ligga på klappersten med en handuk:( . Å det är ju så mysigt att kunna gå upp på en liten taverna och äta någonting när man har badat å solat:) .
/ Elena

karinafp
2005-02-22, 19:21
Eftersom Votsalakia är ett av de mest turist- och charteranpassade ställena på ön, så finns det givetvis både solstolar och tavernor. Dessutom är stranden mest sand med bara litet sten, så du behöver inte vara orolig. Du kan hitta en bild därifrån på:

www.greekisland.co.uk/samos/samos.htm

Rulla ner till ungefär mitten av sidan, så hittar du Votsalakiastranden bland bilderna till höger.

Hälsningar
Karin

Lotta E
2005-03-14, 10:00
Hej Elena!

Vi skall också åka hit!!
Härligt!
tur att det finns solstolar att hyra eftersom stranden e lite stenig!
När skall du åka???

Vi hörs!

Lotta:D

Elena
2005-04-06, 22:23
Hej Lotta!
Jag har inte varit inne på forumet på ett tag..........så jag såg inte ditt meddelande förren nu:( .
Vi åker dit i september. Det ska bli sååå härligt:D !!!!
När ska ni vara där ??
Ja, visst var det tur att det fanns solstolar å hyra, ligga på en handuk :( är inte min starka sida! Allra hels inte när det är stenigt.

/ Elena

Mindi
2005-06-18, 20:50
När i september åker ni? Vi åker till Votsalakia med Apollo den 23:e september.
Längtar!!!
/Mindi


Hej Lotta!
Jag har inte varit inne på forumet på ett tag..........så jag såg inte ditt meddelande förren nu:( .
Vi åker dit i september. Det ska bli sååå härligt:D !!!!
När ska ni vara där ??
Ja, visst var det tur att det fanns solstolar å hyra, ligga på en handuk :( är inte min starka sida! Allra hels inte när det är stenigt.

/ Elena

Michaela
2005-07-05, 20:26
Hej!

Jag och min sambo åker också till Votsalakia i september.
Vi ska bo på Votsalakia Village är det någon som vet något om hotellet?

/Michaela

katsjo
2005-07-07, 14:04
Hej!

Jag och min sambo åker också till Votsalakia i september.
Vi ska bo på Votsalakia Village är det någon som vet något om hotellet?

/Michaela


Hej
Jag och min familj var i Votsalakia vecka 25 - underbart! Jag tror jag vet vilket hotellet är ni ska bo på. Men jag har bara sett poolområdet - och det såg fint ut! Hotellet ligger så "centralt" (det är så litet i Votsalakia att det blir lite roligt att prata om "centralt") det kan göra. Nära till många små tavernor och till stranden. Turistorten Votsalakia ligger utefter en väg (ca 1-1,5 km lång skulle jag gissa. Sedan tar naturen över i båda riktningarna) med små hotell, små supermarkets och restauranger på ena sidan och restauranger och stranden på andra. Och bakom tornar bergen upp sig - jag blev överraskad av hur otroligt vackert det var!
Och jag längtar redan tillbaka! Jag önskar er en skön resa!
Hälsningar Katarina

Elena
2005-07-24, 15:16
När i september åker ni? Vi åker till Votsalakia med Apollo den 23:e september.
Längtar!!!
/Mindi

Hej Mindi !
Va synd.....Vi åker i början av sep.
Vi hade kanske kunnat träffas där nere. Det hade varit kul.flabb_flab
Kan inte alla som ska åka till Votsalakia sätta på sig en Kalimera tröja, så kanske vi hittar varandra !!!!klapp_klap
/ Elena

Michaela
2005-07-25, 15:39
Vi är i Votsalakia 11-25 september. Kanske vi ses!

Elena
2005-07-31, 12:57
Hej

Vi åker ner den 4 sepflabb_flab
Snart.....man längtar såå att få åka i väg.....såg att just nu e´det 33 grader.....underbart_B-anana .
Har köpt Kalimera tröjor så vi kommer nog att synas.
Tröjorna var jätte sköna å hade den rätta blå färgen.
/ Elena

anna73
2005-07-31, 13:09
Hej Elena,

Jag och min familj åker ochså ner den 4 september, från Arlanda. Ska bli jättehärligt. Ska bo två veckor i Votsalakia.

Anna :)

Elena
2005-08-28, 03:54
Hej Anna

Vi ska åxå vara där i 2veckor.....flabb_flab
Har du läst Lotta Engdahls resebrev?
Visst låter det mysigt?
Men det verkar vara många som är imot Votsalakia.....:(
Men när jag läste Lottas brev så kännder det bra....!!!!!
Å jag gillar inte sten stränder, jag är en sandstarnds människa.
Jag tror att vi kommer att få det riktigt mysigt.klapp_klap
Elena

anna73
2005-08-30, 10:44
Hej Elena,
Jag har nog känt precis som du. Blivit lite orolig för att man valt "fel" by/ö att spendera alla pengar på. Men jag hoppas och tror också att allt blir bra. Och huvudsaken är ju att solen skiner och vattnet är varmt och det borde det väl ändå vara :)

Vi kanske ses!

Anna

Nordlund
2005-08-30, 14:37
Jag är övertygad om att ni får bra på alla sätt. Jag har varit i Votsalakia 2ggr, 2002 och denna sommar. Första gången jag var på samos bodde vi på votsalakia village hotell ett mycket fräscht hotell. Där är fina rum bra städning, och bra frukost. Hotellet ligger centralt i byn nära vägen, men bilar stör ej för det är lugnt på natten med trafik. Och rakt över gatan vid hotellet ligger en bra restaurang ( med havsutsikt, mysigt på kvällen ). Nåja, sen ligger en hyfsad strand nedanför hotellet, lite små sten men sandbotten. Om man åker en liten bit söderut ca 5km ligger en kanon strand psilli ammos 2. Där är fin sand strand med solstolar som man kan hyra, finns även duschar, tavernor om man vill äta något.

När jag var på samos denna sommar bodde vi i Phytagorion stad, vi var på samos 3 veckor. Så vi hade lite tid om man så säger, vi åkte runt med vespa på ön. Och vi bodde igen på Votsalakia village hotell, lika nöjda denna sommar med hotellet. Det är en bit att åka om man vill till phytagorion från votsalakia, men det går mycket taxi bilar. Går även bussar men ej så ofta. Fråga gärna mera om ni har några funderingar. Jag tycker som sagt att votsalakia är jätte mysigt och man får valuta för pengarna tycker jag. Det är ju ett lugnare ställe en phytagorion, men det finns lite barer tavernor affärer supermarket.

Ni ska ha det så skönt, ni som snart ska åka. Blir lite avundsjuk, får hålla mig till nästa sommar.bye_bye

Elena
2005-08-31, 13:04
Hej
Det låter ju som ett bra ställe flabb_flab tycker jag..... Vi är ju inte intresserad av röja.
Mysiga tavernor är vad vi letar efter. :) Äta gott å sitta
å mysa ........det är inte helt fel !!!!
Å bil hyr vi ju alltid så man kan utforska omgivningarna.

/ En som längtar till Votsalakiaklapp_klap

anna73
2005-08-31, 20:53
Hej Nordlund,
Vad skönt att höra lite positiva ord om Votsalakia. Nu har jag bara en undran och det är över vägen från flygplatsen till Votsalakia. Min mamma som ska komma andra veckan vi är där är livrädd efter att ha hört skräckhistorier om stup och kringelkrokvägen... Her är det egentligen??
Anna

Elena
2005-09-01, 07:02
Hej finns det uttags automater i Votsalakia :confused:

/ Elena

Nordlund
2005-09-01, 13:17
Hej Elena och Anna 73!

Jag tog aldrig ut på någon automat vid votsalakia, vet ej om det finns något. Fråga där du beställde resan, dom borde ju veta.

Vägen från flygplatsen är lite kurvig och på vissa platser lite högt, men dom håller på att göra ny väg i mellan flygplats och votsalakia. Vägen är asfalterad hela vägen, det är bara en kort bit ca milen som är lite kurvig. Måste säga att samos har väldigt fina vägar på hela ön som är breda och asfalterade.

På vägen mellan flygplats och votsalakia finns det ställen man kan stanna och köpa väldigt god honung. Mums gott och ha på yourgart.flabb_flab

Mindi
2005-09-06, 13:50
Vi åker dit om 2 veckor lite drygt... den 23:e närmare bestämt. :)
Någon mer som åker dit då kanske?

Åh gissa hur mycket jag längtar??? :)

:: Mindi ::

Mindi
2005-09-06, 14:06
Fick du veta om det fanns det?
:: Mindi ::

cissi
2005-09-13, 20:54
De finns 2 automater. En vid votsalakia hotel/restaurang, vid fritidsresors kontor, och en nedanför campos village, vid vägen. Fast jag kan inte garantera att dem fungerar... Men man kan oftast betala med kort på restauranger. Ha de bra på världens finast ställe!/cissi

anna73
2005-09-19, 21:58
hej, kom hem från votsalakia igår. underbart väder i 2 veckor. uttagsautomaterna fungerade utmärkt. men tyvärr måste jag nog säga att jag inte kommer att återvända. byn var lite liten och helt uppbyggd för turister. endast 50 bofasta! fanns inget genuint att hitta som hamnpromenad eller mysiga gränder där grekiska tanter sitter och stickar.. bara en lång gata med hotell, restauranger, supermarkets och krimskramsaffärer, lite synd. stranden var väl inte heller någon höjdare. men som sagt solen sken oavbrutet i 2 veckor och tur var väl det!!
Anna

lottenlisen
2005-10-05, 09:59
Hej !

Kom hem från Votsalakia för ett par dagar sedan !
Längtar redan tillbakasnyft_drop !!
Jag tycker det va perfekt att bo där, nära till naturen med vandringar i bergen,
nära till stranden, lugnt på nätterna. Hyrde bil 2 dagar reste runt på ön
vilken natur vilka vyer !!
Allt beror givetvis på vad man vill ha ut av sin semester.
Men jag åker gärna tillbaka till Votsalakia igen bye_bye

Mindi
2005-10-05, 13:57
Vad skoj... vi kom hem därifrån i fredags. Var bodde ni? Vi bodde på hotel Mando! Och liksom dig längtar jag verkligen tillbaka! Vi hade en helt underbar vecka!!!!!!!

:: Mindi ::


Hej !

Kom hem från Votsalakia för ett par dagar sedan !
Längtar redan tillbakasnyft_drop !!
Jag tycker det va perfekt att bo där, nära till naturen med vandringar i bergen,
nära till stranden, lugnt på nätterna. Hyrde bil 2 dagar reste runt på ön
vilken natur vilka vyer !!
Allt beror givetvis på vad man vill ha ut av sin semester.
Men jag åker gärna tillbaka till Votsalakia igen bye_bye

lottenlisen
2005-10-05, 18:11
Vad skoj... vi kom hem därifrån i fredags. Var bodde ni? Vi bodde på hotel Mando! Och liksom dig längtar jag verkligen tillbaka! Vi hade en helt underbar vecka!!!!!!!

:: Mindi ::


Hej Mindi !

Vi bodde på Aspres !