handdator

Visa fullständig version : Overnatting i Chora, Amorgos


Ingvild
2007-05-21, 17:42
Tidligere har jeg bodd i Katapola hos Eleni, men denne gangen kunne jeg tenke meg å leie et rom i Chora, helst med balkong - og gjerne for en litt lenger periode.

Er det et noen som har noe å anbefale? :) Det er kanskje ikke så mange muligheter?

Kalimera
2007-05-22, 12:19
Det er kanskje ikke så mange muligheter?Jag tror inte att det finns så många alternativ i Chora. Känner själv inte till några, men visst borde det finnas. Ta bussen upp och fråga. Om du hittar något får du gärna berätta när du kommer hem. :)

Kalimera
2007-05-23, 21:40
Letade lite bland mina bilder och fann denna:

http://www.kalimera.se/bilder/forum/forum_131.jpg

Det här ligger i Chora, minns bara inte var. Du kanske kan ringa och fråga. :) Riktnumret stämmer inte, det ska vara 22850.

Ioslina
2007-05-23, 22:10
Panorama heter ett ställe, uppe i Chora. Vi har bott i en lägenhet som ägdes av samma som Panorama i Chora. Letar efter ngt nr dit..

Ioslina
2007-05-23, 22:54
Tror numret är +30 22 850 -71606
eller ----" ------ - 74016

Ngt är fax nr av dessa vet jag..

inkfish
2007-05-23, 23:06
"YOU CAN RENT ROOMS"

Älskar såna skyltarflabb_flab

Kalimera
2007-05-24, 07:47
Älskar såna skyltarSamma här! Gillar även "Information in the phone". :)

eija
2007-05-24, 11:01
Hej!
År 2000 bodde jag två nätter (från skärtorsdag till långfredag) i Chora i PENSION ILIAS (tyvärr har jag inget telefonnummer). Dom var härliga dagar! Jag gjorde min "Via Dolorosa" till fots (sex km serpentinvägen) från Katapola hamnen opp till Chora mycket tidigt på morgonen (båten ankom vid 6 tiden! Alla sov i byn!) då jag inte visste om det kommer nån bus (den for förbi i en kurva!). Jag tror att jag var med två unga turistdamer enda gäster i byn. På fredagsmorgonen vaknade jag när värden sjöng med sin ståtliga bariton kl 8 och tuppen gal.

Om hotellet minns jag ingenting annat än att väradefolket var vänligt och det var mycket kallt i rummet (1.4.!) och man hade härliga vyer från huset. Jag vandrade därifrån till klostret Panagia Chosoviótissa, vandringen dit är förstås "en MUST"!

Ha en trevlig resa!
mvh/Eija

Ingvild
2007-05-24, 21:06
Takk for hotellnavnene! Jeg innbiller meg at det kan kan gi en annen stemning å bo et sted, ikke bare komme på dagsvisitt, og det kunne jeg altså tenke meg å utforske nærmere:).

Ioslina
2007-05-25, 07:51
När jag bodde på Amorgos, bodde jag i Katapola och hyrde av "gubben" som ägde Panorama i Chora. Så man får säga till, vart man vill bo, eftersom han har 2 olika ställen...