handdator

Visa fullständig version : prisbild


snors
2007-05-21, 15:41
hej åker till Skiathos med min dotter i juni vad kostar det att hyra moped , vad kostar det att äta vad kostar solstolar är det samma pris som övriga Grekland eller?

Elisabet
2007-05-21, 15:56
Vi hyrde varken moped eller solstolar men jag kollade lite på priser och höjde i alla fall inte på ögonbrynen så de var nog rätt normala. Sonen åkte vattenskidor och hängflyg samt köpte nån hamburgare på nåt strandhak och vi betalade vad jag förväntade mig att det skulle kosta, alltså varken särskilt dyrt eller jättebilligt. Milkshaken som han gillar var dyr däremot, men inte värre än att han kunde få unna sig det när han ville.

Maten på restaurangerna kan variera ofantligt mycket i pris på Skiathos, förmodligen mer än på de flesta andra mindre öar. Vi åt på traditionella grekiska tavernor och fick jättegod mat till bra priser. Läs gamla trådar om Skiathos så får du en del tips pårestauranger som folk har gillat. Jag har lagt in bilder från tavernor vi gillade en tråd som heter Restauranger på Skiathos.

Har du fler frågor så är det bara att fråga på! :)

Kalimera
2007-05-22, 12:24
Jag har hyrt moped på Skiathos och det var billigare där än på grannaörna Skopelos och Alonissos. Tror att vi betalade 12 € för en 50 cc.

CamillaN
2007-05-23, 10:03
Tror det var 4 € styck vi betalade för solsolarna.
Ang att äta så beror det ju helt o hållet på VAD man väljer att äta, man kan göra det billigt men även dyrt....:rolleyes:
//Camilla.

UlfWiman
2007-05-23, 11:04
Man kan faktisk köpa en solstol för ca 12€ det blir mycket sparade pengar på 14 dagar. Enda bekymret är att släpa den men det är inte så tungt, man lär sig och blir van. Parasoll finns från 5€ och uppåt. Bättre att lägga pengarna på god mat.

Uffe

Oliv-ewa
2007-06-04, 23:10
hej åker till Skiathos med min dotter i juni vad kostar det att hyra moped , vad kostar det att äta vad kostar solstolar är det samma pris som övriga Grekland eller?

Vi var 2 personer som åke o kom hem för ca 1 v sedan Vi betalade 4 euro per person för var sin solstol och ett parasoll. Betr maten så beror det förstås vad du äter, men det ligger på 5-6 euro för de billigaste rätterna och 8-9 för de dyrare. Så för 7 eruro får du en normalrätt. 1/2 liter husets vin (var för de mesat inte bra vin) kostade ca 3-4 eruro. En ouzo ca 2,5 euro och en öl kostade desamma. Vill du komma billigt undan så tar du in grek öl (jättegott öl) i stället för Amstel Heineken. Lokalbuss från skiathos stad till stränderna längs syd kusten kostade 1,5 euro enkel väg.

Tänk på att det skiljer sig inte så mycket i pris på dyrare mat och den billigare d v s spagetti, pasta etc. Nån euro i skillnad är ju faktiskt bara ca 9 sv kr och det kan det vara värt. Det finns även mat för 12-15 euro men det är inte alltid det är värd sitt pris. Det bästa är väl om du hittar ett bra ställe där de vet hur mat skall tilllagas och att det inte är så mkt folk utan att de hinner med gästerna.