handdator

Visa fullständig version : Söndag 20/5


UlfWiman
2007-05-20, 17:35
Söndag 20/5


God morgon.
Sol o växlande molnighet 20° ute och 24° inne med en luftfuktighet på 70%. Äntligen har jag hittat tecknet för grader i tabellen. Vilka framgångar för en datanörd som jag.

Hade tänkt mig en tur till Stalos i dag men måste skaffa mig numret till Bosse först så vi kan träffas. Tuppen håller stilen vaknade inte förrän vid niotiden idag. Slog en signal till David, men han mådde inget bra.
- Undrar just varför?
- Kan det ha med inmundigandet av alkoholhaltiga drycker att göra?
Att folk aldrig lär sig att behärska sig!

Jag satt och läste en massa trådar idag och förundrades över vilket spann Kalimera har allt från väskor till mat och djur. Grekland verkar vara minsta gemensamma nämnare i de flesta fall. Från Agda fick jag lära mig att Daturor finns som frön. Hade inte en aning om detta. Troende att de bara fanns som färdiga.

Nu är molnen här igen. Kudden jag köpte var inget bra, man bara somnar hela tiden. Jag skulle se Skattkammarön igår kväll men kom troligen bara halvvägs. Dags att se om den i kväll igen. Kanske man skulle investera i en bio-ljud anläggning så att man inte har en chans att somna, men då lär man väl få grannarna på sig.

Jag tror jag börjar bli jordgubbsförgiftad. Har kontinuerligt ätit sedan februari och just nu börjar de inte smaka gott längre. Det får bli Kreta päron i stället ett tag.

Idag blir det en tidig kväll för det har inte hänt så mycket. En väninna till mig går till snarklådan ungefär vid niotiden varje kväll men är uppe vid femsnåret på morron. Det blev inte någon utflykt till Stalos för jag har inte fått numret till Bosse ännu. En kul grej från igår var på kinakrogen. Han som serverade sa ungefär är du här nu igen. Det var ca två månader jag var där sist men han kom ihåg det. Mycket tack vare min hatt.

Uffe

Argyris
2007-05-20, 19:03
Underbar inställning till livet, Uffe.

Klaga över kudden för att man somna...flabb_flab
Hemmabioljud är väl inte sååå vanlig där nere.. nästan ingen av mina vänner har det.

/Nico

UlfWiman
2007-05-20, 21:30
Hej Nico

Det finns enorma anläggningar på Kotsovolos i stan från 3500.- och uppåt.

Uffe

Babben
2007-05-21, 14:28
Ulf
jag tycker verkligen det är trevligt att läsa dina artiklar om Kreta särskilt de om Antonio då jag själv träffade på denna underbara man förra året. Han bjöd verkligen på sig själv under den veckan vi bodde där. Jag skrattade när jag läste resebreven där du bråkat om notan, så var det verkligen under den tid vi bodde på hans hotell. Till slut så ryckte vi den ur hans hand det var det enda raka att göra.
Ser fram mot att höra mer om Antonio och hans mor.
Ska nog försöka att besöka honom nästa år om han inte har stressat ihjäl sig innan dess.
Hälsn Babben

UlfWiman
2007-05-21, 14:49
Antonis är sjuk just nu i lunginflammation, mamma är heller inte något bra. Jo våra bråk går till historien. Han är skitsur för att jag inte hyr hans lägenhet i huset. Det är det enda han tjatar om varenda gång jag träffar honom. Har just nu det mycket bättre där jag bor.

Uffe

june
2007-05-21, 21:06
:) Nu måste du i alla fall ha fått numret till Bosse!!!! Hoppas jag.//June