handdator

Visa fullständig version : Tjejsnack... =)


Lusen
2007-05-19, 23:43
Hej Tjejer... bye_bye

Ska snart flytta ner till rhodos för att bo där runt 5 månader...under denna tid så "måste" man ju gå för att göra sig fin osv...;)

Undrar nu om ngn vet vart ngn riktigt bra frisör finns någonstans?

Är så svårt att hitta en bra frisör.. så jag tänkte att ni som är där nere längre perioder säkert har lite koll... ;)

Om det finns någonstans där man kan fixa sina naglar...?
Skönhetssalong?
Gym?

Hoppas ni inte tycker denna tråd är för ytlig...:o ....men man vill ju fortsätta med o ta hand om sitt yttre lite...

Sedan en fråga till...skulle behöva skaffa en lägenhet fr juni/juli till slutet på oktober...kollade lite i dem gamla trådarna...men det var mer bara för rum/hotell....finns det lägenheter som hyrs ut möblerade? Vad kan man räkna med att en etta...liten tvåa kommer ligga på inne i rhodos stad?

Är det svårt att hitta en lägenhet? Vart vänder man sig? Eller är det att kolla runt på lyktstolpar för att hitta ngn? :confused:

Mycket tacksam för svar..._B-anana
Med vänlig hälsning Lusen

bon
2007-05-20, 09:44
Eller är det att kolla runt på lyktstolpar för att hitta ngn?

En kamrat till mig som ville hyra lägenhet i Parga, gick runt i lokala affärer typ bageri och slaktare och frågade. Det gäller att hitta "infödingar" som kan staden. Han fick napp på en fin lägenhet.

birgitta

Lusen
2007-05-26, 00:39
Hej...

Tack så jättemycket för era svar...klapp_klap

En liten följdfråga...finns det ngn möjlighet att få veta vad frisörsalongen heter...så man inte går till grannfrisörn o får håret rosa...:eek:...hihi...:D

Jo jag kan grekiska...så det är väl en fördel...men man är ändå lite nervös för att hitta boende o så då mina släktingar bor på fastlandet....dvs....miiiils avstånd...snyft_drop... o man inte kan få ngn hjälp av dem...

Har bara varit på rhodos en ggn innan o det var för 7 år sedan...älskar rhodos...min favorit-ö faktiskt....därför jag vill åka dit en längre tid...men då jag var där sist så var man en "vanlig charter-resenär"...så allt var redan fixat innan vi satte våra bleka små fötter på denna underbara ö...o nu så kommer man vara där som en rhodos-bo i ett halvår, det blir lite annorlunda men underbart....;)...me like...!!!

Mvh Lusen...:)