handdator

Visa fullständig version : Fredag 18/5


UlfWiman
2007-05-18, 21:04
Fredag 18/5


God på er.
- Nu blir det reklamfilm!
Det skulle kunna liknas vid det om vädret. Börjar bli tjatigt att skriva samma sak. Det enda som är lite kul är att jag kan ha sol, men i Platanias kan det vara moln, eller vice versa.
Idag är det faktiskt ”mörka moln över Kreta” men varmt som vanligt. 24 inne och 23 ute med en luftfuktighet på 76% så nog är det oväder på gång.


Ack den frid som varar för evigt. En ny tid är här eller kanske det skulle vara tupp. INTE tyst utan lever om ordentligt men inte förrän klockan åtta i morse. Hoppas att det håller i sig med tiden för jag har sovit som aldrig förr.
Tittade på lite bilder igår och blev nostalgisk om det är ursäktat. Tanken kommer ”röda stugor tåga vi förbi, glatt kring nejden hörs vår melodi”. Det är kanske en exportprodukt med röda stugor, eller varför inte Älvsbyhus(tapetserat renstängsel) enligt mina vänner. På eftermiddagen började det att regna och blev kallt (ligo krio).
Kom hem 21.00 och fattig. Betalat hyran, kylskåpet, kudden samt fotopapper. Som grädde på moset har jag beställt ett par kretensiska höga läderstövlar till hösten med dragkedja på sidan. Det kan nog bli sköna vinterskor.

Uffe

ramses
2007-05-18, 23:06
Är väldigt nyfiken på hur det kommer att gå med din kommande "tuppgranne". Om inte Sterling går i KK så räknar vi med att anlända Chania i slutet på vår resa i mitten av juli. Kanske vi syns?

Monica P
2007-05-19, 09:16
Regn hela natten! Lyckliga buskar viftar idag med blanka blad.

Eva L
2007-05-19, 10:35
Oh vad härligt gläder mig med dig över regnet. Även här har det regnat och det är bra för det är torrt i markerna och under veckan har det varit en stor gräsbrand i fjolårsgräset utanför staden. Här har vi skir grönska som är så vacker kanske för att den är så efterlängtad.

Eva