handdator

Visa fullständig version : Onsdag 16/5


UlfWiman
2007-05-16, 17:58
Onsdag 16/5


God morgon på er i Sverige. Nu är det vinter igen, bara 21,2 ute men fortfarande 24 inne.
- Undrar hur det går ihop?
Solen lyser men med ett soldis på himmelen. Idag har jag planerat en resa på hela 4km.
- Fantastiskt eller hur?
Måste bara se till att få med mig allt jag behöver för den långa färden bok, vatten, nycklar, telefon m.m. Nu var jag lite cynisk men med ett leende på läpparna.


Giannis är i fixartagen just nu. Med en stor balja kalk och en stor borste går han till verket på utemuren och det blir jättefint. Gatan blir också vit. Jag blev inbjuden, men fick mycket bråttom iväg till något annat. Han stod kvar och skrattade en lång stund.

Jag for in till stan för att köpa min kudde eller puff som det kallades när jag var liten. Den fanns inte kvar men jag blev lovad att de skulle fixa en på några dagar. Lämnade mitt telefonnummer och tog bussen hem. Det var nämligen en speciell färgsättning på kudden som jag ville ha. Tjejen sa till mig att du skulle ha passat på förra gången du var här.
- Tack för den!
Det är inte alla gånger man har pengar till utsvävningar. Jag skulle vilja ha en stor och tjock finsk trasmatta i vardagsrummet i blå toning. Det skulle vara ursnyggt på stengolvet. Önskar mig även nya gardiner i någon blå nyans, men det går säkert att lösa när Kickie kommer ner. Eller det kanske skulle vara i gult som den citron jag nu ska vara. Hon får börja jobba som home designer.
- Undrar hur Kickie ska se ut som citron/ananas?
Gul på kroppen med ett hemsk uppåtburr på huvudet! Huva.


Nu har den berömda myr-armén kommit tillbaka och jag vet inte varför.
- Är det värmen eller?
Jag har inte drällt, spillt eller tappat något på golvet.
- De kanske bara är ute på en charterresa?
Nu har jag hittat vad de letade efter.
Det hade droppat lite när jag skalade jordgubbar häromdan.
- Vilket luktsinne de har!!


Tillbaka från min resa ser jag att Giannis inte har blivit klar utan bara halvfärdig. Det var säkert Katerina som ropade på honom. Jag hör alltid detta Janni, Janni. Vi stod en gång i hörnan och rökte då hon satte igång, men ingen sa något och hon höjde rösten hela tiden. Till slut ringde mobilen och Giannis ruskade bara på huvudet och svarade. Han skulle gå och handla var det frågan om.

Som jag skrev åt någon annan badar jag alltid med sedlarna i fickan. Det kallas populärt att tvätta pengar. Gissa om barägarna blir glada när man kommer med en blöt sedelbunt. Bara sura miner utom hos Dimitris som bara säger har du badat nu igen.
- Var det skönt?
- Hur kan du veta det brukar jag svara?
Det kallas för att spela dum. Jag bjuder på det och lite till.
Rökverken lämnar jag alltid på stranden plus kryckan. Har aldrig provat att simma med krycka. Tror knappast det går så vidare bra. Kameran har jag så gott som slutat ha med mig.


De som vill kontakta mig är välkomna och jag är mycket lätt att känna igen. En stor svart skinnhatt på huvudet shorts med hängslen(annars tappar jag dom) plus krycka. Jag har inte figur för byxor utan hängslen. Det är bara mina jeans(vinterkläder) som jag kan ha med livrem, allt annat tappar jag och det är inte så roligt i kön på Lidl ex. Jag har liksom ingen midja att hänga upp något på. Det måste ha blivit någon feldesign när min kropp skapades.

Hade inte så mycket att göra idag så jag laddade upp bilder på Stalos och Blommor. Problemet är att jag har alldeles för mycket bilder så jag vet inte hur jag ska välja ut det som ska laddas. Alla bilder får fritt användas,


Tänkte mig att ta en promenad när jag kom hem, men jag har så ont i vaderna att det får vara. Just nu är det totalt vindstilla och 26,2 grader. Tur lägenheten ligger i skugga. Igår bevittnade jag den berömda vattenkaravanen igen. Det var engelsmännen som hade bytesdag. Det är alltid lika spännande att titta på detta bärande helt i onödan. Jag drack vatten en gång i London och det skulle jag inte ha gjort. Inga mera kommentarer behövs.

Jag måste berätta om mitt försök att tvätta duntäcket. Det behövdes ingen torktumlare utan det låg i solen och torkade och är helt normalt idag. Så då vet jag det och kan spara mera pengar på att slippa gå till kemtvätten. Han tar lika mycket för att tumla som att tumla o tvätta. Min tvättmaskin är just nu till en tredjedel intjänad exklusive tvätt och sköljmedel. Känner inte för att gå och äta då det är så varmt. Får lova att gå och handla en yoghurt som middag.

Måste spinna på en tråd som Kickie och jag har diskuterat lite. Mina hyresvärdar är i 70-års åldern ungefär och bryr sig inte så mycket om vad man gör. Däremot om jag vill låna ut lägenheten till någon annan för en vecka eller två vill de träffa personen ifråga tillsammans med mig. Mycket enkelt, de vill inte ha något spring av okända personer här. Jag bara instämmer. Att sen min granne har problem med en efterhängsen karl gör ju inte saken bättre. Försöker att hjälpa till så gott jag o min grekiska räcker till. Det som är besvärligt är att han kommer mellan tio och tolv på kvällen och knackar på dörren. Om hon inte är hemma eller struntar i att öppna knackar han på mitt fönster i stället och det tycker inte jag om. Hon går ju upp omkring sex varje morron och går till bussen fem över sju. Alltså arbetsdag för henne och hon kan se helt slut ut när hon kommer hem ibland. Det är jobbigt att vara lärare för elever i ett till tre. Några gånger har Athanasia(troligen felstavat) knackat på hos mig men hon säger alltid sitt namn och då är det ok. Det som är synd är att han i mina ögon är en gubbe till hennes späda 23 år. Jag är ju också gubbe, det har mina döttrar varit snabba att tala om. Men skulle aldrig ens komma på tanken att stöta på något så ungt. Min äldsta är 36 idag om tre veckor. Nu ska jag gå och handla och vi får se om det blir en sväng på byn.

Uffe

Millie
2007-05-16, 20:25
Snälla du lägg in hur många bilder du vill och kan!
Jag lovar att vi alla uppskattar dem lika mycket!
Tack på förhand.
Kerstin som kommer ner till Kreta Bali på Söndag kväll._B-anana klapp_klap

Kikh
2007-05-16, 20:39
...
- Undrar hur Kickie ska se ut som citron/ananas?
Gul på kroppen med ett hemsk uppåtburr på huvudet! Huva. Uffe

:eek: Har du tjuvkikat??? Jag har blivit rätt hårdhudad och valkig med åren också, så det lutar mer åt ananas med citronporig hy;), men burret stämmer och flerfärgat brukar det vara.

Kickie

nilam
2007-05-16, 21:48
ÅÅÅ va kul att se bilderna från Stalos! Vi brukar bo där när vi är på Kreta så de fick mig att längta ännu mer;) Men nu blir det Platanias om 9 timmarflabb_flab
Är vi krokarna där du bor någon dag lovar jag hålla utkik efter hatten:D

Malin

Lino
2007-05-17, 08:25
Hej, Kikh! Såg nånstans att du är god vän med Penny och Stewart. Jag umgicks med dem dagligen förra året i början av maj, då jag bodde på Viaros. De är verkligen trevliga. Jag hade räknat med att hälsa på dem i höstas igen, men då hamnade vi på södra Kreta, så det blev inget av med det. När du träffar dem igen, var snäll och hälsa hela familjen från Elisabeth från Sverige, som var ensam på Kreta för att kurera sin psoriasis.
Lino