handdator

Visa fullständig version : Resemål nånstans i grekland


Knasvas
2007-05-16, 15:28
Hej!

Vi är ett par som letar en resa och eftersom vi aldrig varit utanför norden över huvudet taget så kommer självklart en del frågor.

Vi har efter mycket om och men , riktat in oss på Grekland.
Tidpunkten vi ska åka är att slutet på augusti 1 vecka ,
Vart ska vi åka tycker ni? Eftersom vi är ett ungt par gillar vi självklart att gå upp på krogar , men även jag är intresserad av fiske så att glida ut på havet och fiska stora fiskar en dag , Var är det bäsy att åka då?
äventyr och sevärdheter är något jag skulle vilja veta med.

Ös på med information , Vad kostar exempelvis en stor stark? Kläder och normal shopping? Är det dyrt? Vilka hotel rekommendera ni?
osv vill ha så mycket personlig information googlar räcker inte för mig :)

ford prefect
2007-05-16, 19:08
O, oj, oj - så "ospecificerade" frågor ;) - ALLA har sina egna favoritställen så det blir nog svårt att ge vettiga svar.

Har ni läst "Öarna" resp. "Fastlandet" i meny till vänster?

Gör gärna detta först och sålla ut ett några specificerade ställen som ni sen kan fråga mera direkt om...

Min första Greklandsresa blev Rethymno på Kreta då jag och min (numera) fru skulle ta en weekendresa någonstans och det enda som fanns var Kreta.
Vi har inte ångrat oss - kom hem nyss efter åttonde greklandsresan :)

//Åke

Lissi
2007-05-16, 19:15
Patmos - en romantisk ö med fina bad, lagom stor, härligt i Skala och promenaden upp till det vackra Chora! En "greppbar" ö för en veckas vistelse om man landar på Samos...dit går det säkert att hitta flygresor..eller till Rhodos....När jag första gången kom till Patmos så var det förälskelse vid första ögonkastet!!!

Lissi

Tom
2007-05-16, 21:48
Hej Lissi !
Hoppas att du står för ovannämnda positiva omdömme om Patmos !
Om ca: 3 veckor åker vi från Samos till Patmos. Ser fram emot ett besök på Ön !

Tänker ta en vecka på Ikaria oxå, men... vad jag förstår måste man återvända till Samos igen f.v.b till Ikaria ? (mycket båt blir det ! )

Vet du , eller ngn annan ngt om det ?
/ Tom

Lissi
2007-05-21, 21:41
Hej Lissi !
Hoppas att du står för ovannämnda positiva omdömme om Patmos !
/ Tom

Jag står alltid för mina omdömen! Patmos ska besökas igen....Kanske redan nästa år...Hoppas allt är lika fint då som för för ..OJ 15år sen! Ang_elx Då var jag där första gången..sen har det bara blivit dagsbesök från Kalymnos.. Hoppas att Ni också gillar ön!

Lissi