handdator

Visa fullständig version : Var ligger hamnen m.fl. frågor!


Siri A
2007-05-16, 14:03
*Var ligger hamnen och hur kommer man dit? (Ska åka med Blue Star ferries till Naxos)

*Går det bussar och i så fall, var ifrån går bussarna i Fira och vilket nr. ska man ta?

*Någon som vet om Akrotiri har öppnat igen?

Det var lite frågor det :o, hoppas det finns svar bara...flabb_flab

/ bye_bye

laero
2007-05-17, 09:28
Hej Siri !
Jag har inte varit på Santorini och kan därför inte ge dig några konkreta svar på dina frågor, det kan du säkert få av andra här på forumet.

Men jag vill försöka dämpa din resfeber lite ;)
Att ta sig fram i Grekland på egen hand är otroligt enkelt och allting löser sig alltid. Om du frågar första bästa grek så vill hon eller han inget hellre än att hjälpa dig hitta rätt buss.
Tar du en taxi så kommer taxichaffisen att veta precis var BlueStar-båtarna avgår.
Ha det nu så bra på Naxos bye_bye

Lars

Kalimera
2007-05-17, 11:35
Var ligger hamnen och hur kommer man dit?Här (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=108)få du svar.

Någon som vet om Akrotiri har öppnat igen?Har inte hört att de öppnat upp ännu, borde göra det i sommar tycker jag.

babsan
2007-05-17, 19:31
Här (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=108)få du svar.

Har inte hört att de öppnat upp ännu, borde göra det i sommar tycker jag.

Jag tar reda på det under veckan som kommer ;)

Barbro :)

babsan
2007-05-27, 08:56
Jag var en sväng bort till Akrotiri, men det var Inte öppet.

Pratade senare med en och han trodde inte att det ska öppnas i år heller.

Barbro, hemkommen från Santorini igår :o, men har 82 dagar kvar till nästa resa :D

Siri A
2007-05-27, 11:42
Jag var en sväng bort till Akrotiri, men det var Inte öppet.

Det var ju inte en sån trevlig nyhet...:( men det finns nog så mycket annat att hitta på så det är ju inte katastrof iaf. :o ;)

Kalimera
2007-05-27, 20:51
Pratade senare med en och han trodde inte att det ska öppnas i år heller.Vet du om det är för att de bygger om eller för att olyckan ännu inte är utredd?

babsan
2007-05-27, 21:24
Vet du om det är för att de bygger om eller för att olyckan ännu inte är utredd?
Ingen aning :rolleyes:

Barbro:)

Kalimera
2007-05-27, 21:26
Ingen aningOk. :) Får ta reda på det när jag kommer dit.

giottoni
2007-07-30, 23:32
"*Någon som vet om Akrotiri har öppnat igen?"

-Jag hade kontakt med myndigheter på Santorini tidigare idag o fick beskedet att Akrotiri med största sannolikhet inte kommer att öppnas förrän maj 2008, tyvärr,tyvärr...

babsan
2007-12-13, 20:49
Ok. :) Får ta reda på det när jag kommer dit.
Fick du reda på hur det går med Akrotiri?
Kommer det att öppnas i maj?

Barbro :)

Kalimera
2007-12-13, 21:00
Fick du reda på hur det går med Akrotiri?
Kommer det att öppnas i maj?Jag frågade många, men ingen visste. Känner lite resebyråfolk som inget annat vill än att det ska öppna, de visste inte heller. Ingen verkar veta. Jag träffade tre amerikanska filmare på Naxos i november, de höll på att göra en film för Discovery om den minoiska kulturen. Efter mycket filmande på Kreta åkte de till Santorini, gissa om de blev snopna när Akrotiri var stängt. Och hade så varit länge.

Jag tror inte att det bara är Spyridon Marinatos som ligger begravd i Akrotiri, där ligger säkert en och annan hund begravd också.