handdator

Visa fullständig version : Hotel Koufinisia på Koufonissi


Petropella
2007-05-15, 22:32
Jag undrar om någon har någon mailadress till detta hotell?
:rolleyes:

inkfish
2007-05-15, 22:47
info@hotelkoufonisia.gr

Du har skrivit namnet fel, det är därför du inte hittar den.;)

Thorbjornson
2008-02-12, 16:25
Var ligger detta hotell? Är det det som är relativt nytt och ligger innan man kommer fram till Finikas? Har ni någon cirkapris vad det kostar att bo där?

Marianne
2008-02-12, 16:32
Nej, det är inte det nya hotellet så vitt jag vet i alla fall.
Jag menar det ligger "rakt in på ön" förbi det lilla internet café och vidare förbi bagaren, sedan mot höger "in på ön" så att säga, där man vanligen går "branta backen upp i byn till vänster" om man ska till Taverna Melissa.
Krånglig beskrivning? Ja, gatunamn har vi ju inte på Koufonissiflabb_flab:D.

Thorbjornson
2008-02-12, 16:58
;) OK, tack då vet jag vad det är. Men...det ser ganska dyrt ut.

Marianne
2008-02-12, 17:36
Nu har jag sett deras hemsida och jag får nog ta tillbaka min beskrivning:o.
Det ser verkligen ut att vara det nya hotellet på bilderna - och det hotellet har jag aldrig sett!
Ser både flott och dyrt ut, riktig lyx, skulle jag vilja säga.:)

Det jag tänkte på har ett liknande namn och är ett äldre ställe - kan inte vara det som de flotta bilderna avspeglar. Men just nu kan jag inte komma på namnet på det gamla stället, det liknar bara samma namn.:confused:
(Möjligen heter det som jag tänkte på helt enkelt Hotel Koufonissi - i ental.)

Kalimera
2008-02-12, 18:18
och det hotellet har jag aldrig sett!Ser både flott och dyrt ut, riktig lyx, skulle jag vilja säga.Det är samma hotell Marianne, det har bara bytt "stil" och är idag ett fyrstjärnigt hotell med swimmingpool, poolbar, stora kaktus- och palmgrupper och tjocka gröna gräsmattor. Jag skrev om det på bloggen när vi var där i höstas, du kan läsa här (http://www.bloggamera.se/2007/09/17/iraklia-schinoussa-och-koufonissi/)(scrolla neråt så kommer du till Koufonissi.) Priset var låga i september, bara 30 €.

Koufonissi håller helt klart på att byta skepnad.

Marianne
2008-02-12, 21:26
Oj, oj vad det händer saker på Koufonissi.
Hoppas det är bra för öborna - och som du skriver i bloggen, Janne, så lägger man ju inte märke till de stora ändringarna när man kommer till ön för första gången. I och för sig, så tycker jag också att man måste vara positiv till utveckling, som du också skriver i bloggen, men jag är inte helt säker på att det är lycka att fortsätta med att återvända för varje pris.
Men åk gärna dit någon/några gånger - det är en härlig liten ö.

Vi har varit på Koufonissi sju gånger sedan 1997 och kanske ska det få räcka. Det finns ju SÅ många fina platser i Grekland, de flesta längtar vi tillbaka till, även Koufonissi - men kanske mer till det som var än till det som är där idag?