handdator

Visa fullständig version : Resa med barn


Karamellen
2005-06-08, 20:00
Hej! bye_bye
Jag har bokat resa till Skiathos i augusti. Ska resa själv med min 9-åriga dotter. Har aldrig varit ute och rest "själv" förut. Har alltid haft med min man som är betydligt mer resvan. Är det någon som har tips på utflykter, stränder, restauranger osv som kan passa oss. Vi är ju självklart inte ute efter "party" utan mer sol o bad och lite äventyr. flabb_flab Vi ska bo på ett enkelt hotell som heter Suzanna, någon som bott där? Många säger att man bör bo inne i Skiathos stad, varför då? Suzanna ligger 4 km från "stan". Har vi gjort bort oss då? :confused: Önskar moraliskt stöd, att detta kommer att gå bra, och lite bra tips.
MVH Eva "Karamellen" med dotter Emma

Elisabet
2005-06-08, 20:33
[QUOTE=Karamellen]Önskar moraliskt stöd, att detta kommer att gå braQUOTE]Jag har inte varit till Skiathos så några tips därifrån kan jag inge ge.
Däremot har jag rest ensam med barnen några gånger - och jag kan inte komma på en enda anledning till att det inte skulle gå bra för er :)

Grekerna är ju oerhört vänliga och hjälpsamma när man har barn med sig, SÄRSKILT när man reser ensam med barn. Man får naturliga kontakter överallt och inte behöver man vara rädd för någonting heller!

Så se fram med glädje och längtan, och helt utan oro, till detta härliga tillfälle att få rå om varandra helt och fullt! Bättre kan man ju inte ha det!

OJ jag tror minsann jag blev lite lyrisk där flabb_flab Men det är ju faktiskt sant! :)

parga
2005-06-09, 10:44
Hejsan!
Jag kom hem från Skiathos i måndags (6 juni). Jag har haft en underbar vecka! Många säger att man bör bo i stan, men det kan jag inte hålla direkt med om. Jag och min kompis åkte ospec. och hamnade ute i Koukounaries. Så här i efterhand kan jag säga att det var det bästa! Det finns inga stränder inne i Skiathos Stad, alla ligger strax utanför. Bussar går från Skiathos Stad till Koukounaries var tjugonde minut. De bussarna som går på dagen är oftast överfulla av bad och soltörstande "stadsbor". På kvällen är det mycket mindre folk. Det jag vill säga: Att bo nära stränderna är att föredra när man bor på Skiathos och om man tycker om att bada och sola. Man behöver inte ens ta sig till stan om man inte vill, det finns allt ute i byarna längs med sydkusten!
Ni får säkert en kanonvecka på Skiathos!
Hälsningar,
Jenny :)