handdator

Visa fullständig version : bo billigt?


yuzu
2005-06-08, 12:21
Finns det några vandrarhem eller billiga hotell i Parga? Och vet ni om det är lätt att få tag i något på plats eller måste man boka i förväg för att ha en chans att hitta boende om man är där i början av september? Jag ska ju luffa runt så det är svårt att planera exakt. :)

Och är det någon som vet om det går någon direktbuss från Ioannina till Parga eller åker man via Igoumenitsa?

Kalimera
2005-06-08, 14:44
Jag känner inte till om det finns vandrahem i Parga, jag har inte sett något, däremot finns där ett par campingplatser.

När det gäller bussen så måste du nog byta i Preveza eller i Igoumenitsa om du åker från Ioannina.

Janne

epiros
2005-06-08, 14:48
Jag känner inte till om det finns vandrahem i Parga, jag har inte sett något, däremot finns där ett par campingplatser.

När det gäller bussen så måste du nog byta i Preveza eller i Igoumenitsa om du åker från Ioannina.

Janne

Buss byter du i Igoumenitsa om du kommer fran Ioannina, i Parga finns 3 campingplatser, Parga camping hyr ut s.k Cabins, nagon av de andra har oxa bungalows.

:) epiros

epiros
2005-06-08, 18:03
Glomde saga att i Parga finns ett stort urval av boenden eftersom det huvudsakligen ar turismen man lever av har. Skulle inte tro det ar nagot problem att fixa bra billigt boende har i september. Ga in pa nagon av serveringarna i hamnpromenaden o fraga alltid nagon som har en slakting som har nagot att erbjuda.

bye_bye epiros

yuzu
2005-06-09, 10:03
Okej, tack för tipsen! :) Vad ligger de vanliga hotellpriserna på ungefär? Ett dubbelrum som är ok men inte exklusivt t.ex? Jag har semestrat på flera grekiska öar tidigare och då har det ju varit rättså billigt, men priserna har väl ökat ganska markant sedan euron infördes?

/Linnea.

Kalimera
2005-06-09, 11:05
Okej, tack för tipsen! :) Vad ligger de vanliga hotellpriserna på ungefär? Ett dubbelrum som är ok men inte exklusivt t.ex? Jag har semestrat på flera grekiska öar tidigare och då har det ju varit rättså billigt, men priserna har väl ökat ganska markant sedan euron infördes?

/Linnea.
Vi betalade 40 € för ett dubbelrum med kök i Parga stad i juli förra året, epiros tror jag betalar 20 € för det rum han hyr just nu. På samma ställe.

Janne

epiros
2005-06-10, 09:00
Vi betalade 40 € för ett dubbelrum med kök i Parga stad i juli förra året, epiros tror jag betalar 20 € för det rum han hyr just nu. På samma ställe.

Janne


Jag har faktiskt kommit undan med nagra euro mindre for studion, som ar mycket rymlig och fin.

bye_bye epiros

Janet
2005-06-10, 09:37
De cabins som epiros nämnde tidigare (på Parga Camping) kostar enligt uppgift från densamme 15 £ per natt att hyra. (under högsäsong?) Det verkar inte vara så mycket mer än tak över huvudet, men det funkar ju. Man sover ju ändå bara där :)

yuzu
2005-06-10, 10:11
Det funkar nog, vi lär sova på betydligt sunkigare ställen under luffen. :) Ligger campingen långt utanför eller?

Vad heter hotellet epiros bor på då? Mindre än 20 € låter klart överkomligt för att vara hotell. :)

Janet
2005-06-10, 11:25
Campingen ligger i olivlunden typ bakom Krioneristranden (bystranden), på väg mot Lichnos, om jag förstått rätt. Nära och bra till hamnpromenaden... efter vad jag har förstått.

epiros
2005-06-10, 16:45
Det funkar nog, vi lär sova på betydligt sunkigare ställen under luffen. :) Ligger campingen långt utanför eller?

Vad heter hotellet epiros bor på då? Mindre än 20 € låter klart överkomligt för att vara hotell. :)

Du hittar namnet pa studion pa Jannes Parga-guide som bara kostar 60kr om jag minns ratt, september ar val oxa mellansasong precis som nu i juni sa da ar priserna lagre.

bye_bye epiros