handdator

Visa fullständig version : O-luffa


dare2pucca
2007-05-14, 13:31
Hejsan,
Jag och min pojkvan ska aka till Grekland och o-luffa i tre veckor. Vi aker nu pa torsdag. Ar det off season nu i Grekland?:confused:
Vi flyger till Aten sedan tar vi baten till Santorini. Ska bo bo Honemoon Beach hotell:) . Ar det bra vatten att snorkla i Santorini och var? Kan man hyra snorkelsaker dar:confused: ? Vi ska ata pa Fanari resturang i Fira. Ar det nagon som har varit dar? Efter det kanske vi ska bo nagra dagar i Oia. Ar det nagon som har bott pa vandrahemmet dar?
Sedan sa aker vi vidare till Paros och Amorgos. I Amorgos tankte vi campa.
Tips pa camping stalle uppskattas.flabb_flab
Sedan till Koufonisia. Campa dar ocksa.
Sedan till Naxos och sedan aka dar ifran till Aten och hem.
Hur later denna resplanen? Tips garna.
Vi firar varan 1 arsdag. Vi vill vandra och bada snorkla och ata pa romantiska stallen.:) Tack pa forhand. Jag langtar_B-anana Ha det sa bra alla. Mvh dare2pucca

Soldyrkaren
2007-05-14, 16:55
Ni har valt en jättebra tid att åka - om man som ni är ute efter lite lugn och ro och romantisk stämning är den här tiden perfekt eftersom det ännu inte är så värst mycket turister, men mycket ändå hunnit öppna för säsongen.

Har ingen erfarenhet av camping och kan därför inte tipsa om det - men skulle rekommendera organiserade campingplatser (kolla upp på förhand om/var de finns) eftersom man på många öar håller ganska hårt på förbud mot vildcamping.

Resplanen är ambitiös för tre veckor (var beredd på att det kommer att kännas som att en hel del tid går åt till resor), men absolut görbar. Har själv gjort 11 öar på 4 veckor en gång.

dare2pucca
2007-05-15, 08:25
Hejsan Soldyrkan,
Tack sa mycket for tipsenbye_bye. Det var inte daligt att gora 11 oar pa 4 veckor. Glad sommar. Mvh dare2pucca.

Kalimera
2007-05-15, 12:51
I Amorgos tankte vi campa. Tips pa camping stalle uppskattas. Sedan till Koufonisia. Campa dar ocksa.Det finns en campingplats i Katapola, den ligger en bit in från hamnpromenaden. På Koufonissi finns en camping efter Finikasstranden. Det finns även camping på Santorini, både i Fira och i Perissa.

dare2pucca
2007-05-15, 13:29
Hejsan Kalimera,
Tack sa mycket for tipsen om camping.bye_bye Mycket bra och fin websajt.
Ha en bra sommar. Mvh dare2pucca. :)

dare2pucca
2007-05-17, 12:34
Vi aker idag till Grekland vi tittade pa vaderleksrappoerten och det ska regna nasta hela tiden och aska:( jag hoppas att vaderguden andrar sig. Vi har bokat bord pa en resturang in Fira sa vi hoppades pa att ha en romantisk solnedgang middag:( . Ar det nagon som vet en romantisk resturang inomhus. Vi firar varan ett arsdag.
Ha det sa bra. Ledsen som hoppas pa att vadret ska vara fint/