handdator

Visa fullständig version : Resa med litet barn


Babella
2005-06-08, 11:17
Hejsan
Jag och maken ska till Kreta, Rethymnon i morgon. Önskar restaurangtips där det går bra att ha med små barn. Har ett 15 månaders barn som är mkt aktivt. Brukar de ha barnstolar på restaurangerna?
/Babella

Elisabet
2005-06-08, 12:46
Jag tror knappast att ni kommer att träffa på någon taverna där det inte går bra att ha med små barn. Grekerna har ju så gott som alltid med sina barn på tavernorna, och jag har då aldrig mött någon som verkat tycka att barnen inte har något där att göra.

Möjligen kan det bli lite oroligt att sitta vid kajkanten vid gamla hamnen och äta med ett litet barn som inte vill sitta stilla, men just de borden kan ni ju undvika.

Barnstolar på tavernorna börjar bli allt mer vanligt, tycker jag mig ha sett. Men jag tror inte ni kan räkna med att det finns överallt.

guppel
2005-06-08, 13:29
Jag vet flera ställen där det kan vara toppen att ha med sig ungar !Resturang Gorgona på strandpromenaden t ex, Taverna Old Town inne i Gamla Stan, etc Var ska ni bo i sta'n ?:confused: Barnstolar har dom lite varstans.klapp_klap

Riitta
2005-06-08, 14:26
Små barn fick mig och tänka på när barnbarnet var i Grekland första gången(på Korfu). Hon var 18 månader och ville inte sitta stilla så värst länge.

Vi var och åt på en härlig taverna uppe på berget. Där erbjöd sig frun i huset passa henne så vi kunde sitta en stund och äta i lugn och ro:) .

Hennes barn var sådär halvstora och hon berättade att dom var där i tavernan från späd ålder när hon jobbade:)
Det är klart att jobbar hela familjen där så finns det ju inte mycket annat och välja på.

Redan då tyckte hon om Grekland. Om jag frågade ifall hon ville åka hem skakade hon bestämt på huvudet och sade NEJ:D
Nästa vecka blir det 7:e resan för henne när vi åker till Kalymnos:) .

Riitta