handdator

Visa fullständig version : Mat i Rhodos stad


linneas
2007-05-14, 11:19
Hej! Jag åker till rhodos stad om 3 veckor och tänkte höra om någon har någon tips på nåt mysigt matställe där som man inte får missa?
Också om det är någon maträtt man inte får missa, jag är vegeterian och var på kreta för två år sen, då åt jag inte heller fisk, så under den resan blev det mest sallad, pommes och pizza :mad:
Vill gärna testa på något grekiskt vegetariskt! och nu äter jag även fisk.
När jag var i Bulgarien var vi på ett ställe och åt en hel grillad fisk, det var supergott, antar att det finns sådana fiskrätter i grekland också?
Vad ligger prisklassen på maten i Rhodos stad?
Tack på förhand för ett toppenforumklapp_klap

Ingerp
2007-05-14, 21:35
Jag vill rekommendera två ställen i gamla stan.

Kostas taverna på Pythagorias. Kostas grillade bläckfisk brukar vara helt fantastisk, mör som få.
Allt är mycket gott och den närsynta Kostas en riktigt omtänksam värd.
Ett annat kanonställe med otroligt god mat är Romios på Sokrates gatan.

Hoppas ni får en trevlig resa och många goda matupplevelser!

Kalimera
2007-05-15, 12:41
När jag var i Bulgarien var vi på ett ställe och åt en hel grillad fisk, det var supergott, antar att det finns sådana fiskrätter i grekland också?Finns överallt i Grekland. Fisk är tyvärr ganska dyrt. Men gott. Min favorittaverna är Romios på Sofokleous 15 i gamla stan.

Ingerp
2007-05-15, 21:01
Min favorittaverna är Romios på Sofokleous 15 i gamla stan.

Så skulle det ju stå, får skylla på febern när jag placerade Romios på Sokratesgatan som ju inte direkt kryllar av just restauranger.

Kalimera
2007-05-15, 21:08
Så skulle det ju stå, får skylla på febernJag såg inte att du också skrivit om Romios. Visst är det ett av de bästa ställena på Rhodos! Sanlöst god mat! _B-anana

Ingerp
2007-05-15, 21:37
För att inte tala om deras "kuvert" bröd med tillbehör och kaffeouzon som serveras till notan. Jo nog är det otroligt gott på Romios!klapp_klap

Ändå så hamnar vi hos Kostas allt som oftast bara för han är så gullig och omtänksam, inte minst när han hör att man kommer från Kristinas.

Det kanske är så att man måste spara något till "fest" också?!

Kalimera
2007-05-15, 21:44
För att inte tala om deras "kuvert" bröd med tillbehör och kaffeouzon som serveras till notan. Kaffeouzon är bara den värd ett besök. Jag fick en flaska av dem när vi skulle åka hem i somras. Gudagott!

jan c
2007-05-16, 19:33
kaffeouzo? någon som vet . kan man blanda själv? kallt ,varmt .Taverna med god fisk och fortfarande färsk kalimari inte fryst seg. MIKES taverna vet inte gatunamnet men g:a stan paralellgata med Sokrates ungefäri höjd med cafeet under fikusträdet Gudomligt!!

magdalena
2007-05-16, 23:31
Kaffeouzo finns att köpa på Lindos Supermarket mittemot hotell Constantin. Det är färdig blandat så, super gott!!!!!!!!
_B-anana

rhodosfanast
2007-05-17, 19:14
Det finns ett fint matställe som heter Yamas o ligger på October street 28 där är bra service o man får mycket mat. Efter maten får man vattenmelon som är kall o god..

Sen har dom ett jätte gott vitlöksbröd som är gott till den grekiska salladen..

Längtar ner till Rhodos så den 26 aug är bord resarverat på Yamas..
_B-anana Ang_elx

Tobbe S
2007-05-17, 19:30
Har inte varit på Rhodos på några år, men när vi var där blev vi introducerade av sonen, som arbetade som guide, till några kanon restaurang.

Wonder, en fantastik restaurang där gorment mat serverades på vita dukar i trädgården. Allt till rimliga priser.

Mandala som ligger på en bakgata i gamla sta´n.
Mat av alla de sorter till bra priser.

Tobbe S

torhildur
2007-05-18, 16:59
Hejsan där ute....
Någon som har "ny" info om Wonder??
Såg "bra" rekomendationer ang. den resturangen nyss ( tror det var Fritids-resor) i en brochyr om Rhodos.Kallsta' har ju turer dit i år.....klapp_klap klapp_klap MEN efter många ggr. till Rhodos genom åren så känner jag INTE till Wonder,den har jag gått förbi,... eller den har förbigått mej:D
Väntar nyfiket på svar om d' kan va' nått??

Tobbe S
2007-05-19, 15:15
Hej,

Hittade följande länk till Resurant Wonder, där ni kan hitta mer information.

http://destinationkos.eu/wonder/

MVH
Tobbe

torhildur
2007-05-20, 15:01
Tobbe S.
Tusen tack för svar! klapp_klap
Nu har jag kollat runt litet..... tjusigt!
Jag har ju mina ställen på Rhodos,men om andan faller på så...... vem vet?

mrwalker
2007-05-20, 17:42
"Mine" spisesteder i Rhodos by:

Yannis, Bistro l'Auberge (obs fransk/middelhavsmat), Alexis.

Stusse
2007-06-11, 21:35
Precis som Tobbe S är Mandala och Wonder mina favoritrestauranger i Rhodos stad. Gillar Jack´s på Griva Street också.

magdalena
2007-06-12, 00:36
Jag säger bara YAMAS!!!!

Nannok
2007-06-18, 22:23
Jag säger bara YAMAS!!!!
Instämmer helt, Yamas är såååååååååå bra, god mat å trevlig personal!!!!!flabb_flab

rhodosfanast
2007-06-18, 23:18
_B-anana_B-anana
YAMAS har bra mat o bra service o jätte trevlig Personal.

Ligger på Octoberstreet 28th..

Michalies o Yannis som är ägare är supertrevliga...

Ja det blir YAMAS den 26 augusti.
_B-anana

Mysan
2007-06-19, 10:32
Kan bara falla in i kören "YAMAS"!

Vi åkte från Lothiarika till Rhodos stad nästan enbart för att få äta där.

Michalies o Yannis tog emot oss som om vi inte hade varit borta i ett år. Underbara människor!klapp_klap

Vi skojade och sa att de borde öppna catering så kunde vi ringa från Lothiarika och beställa stifado eller nått annat gott.Ang_elx Michalies tyckte att det lät som en strålande idé