handdator

Visa fullständig version : HYRA CYKEL I ATEN! JÄTTESKOJIGT


erik2
2007-05-09, 20:16
Hej!
Jag var nere i Aten en vecka. Bodde på hotel centralt i Plaka område. Efter en massa taxi, buss och t-baneresor som var ganska dyrt hittade jag till slut en cykeluthyrningsfirma, verkar som att det är den enda som finns i Aten.
Mycket trevlig personal, fina nya cyklar, mycket bra tips om olika områden på cykelavstånd.
Jag rekommenderar det starkt. Jag trodde att det vore läskigt att cykla i Aten. Men tvärtom. Det var mycket enklare, säkrare och roligare. Jag besökta olika platser som jag aldrig hade besökt annars, med taxi eller buss.
Jag skickar med deras kontaktuppgifter i fall någon är intresserad. Mejla mig så skickar jag tillbaka 2 st pdf filer som jag har fått från Grekland.
Mvh
Erik

(file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrator/Desktop/3PTYXObike.pdf)
ACROPOLIS BICYCLE + TOURS RENTAL
ARISTEIDOU 10-12, 105 59 ATHENS
TEL. +30 6944 30 61 30, +30 210 3245793
PRICES:
4 HOURS - 5 EURO
1/2 DAY (11 HOURS) 9 EURO
1 DAY 15 EURO
2 DAYS 25 EURO
EXTRA DAY 7 EURO

Marianne
2007-05-09, 23:08
Hej!
Jag var nere i Aten en vecka... Efter en massa taxi, buss och t-baneresor som var ganska dyrt...
Om man är nere en vecka och kanske inte har lust att cykla själv, då kan man köpa en biljett som gäller en vecka och gäller till bussar, metro, spårvagn - dock inte från och till flygplatsen! Biljetten kostar 10 Euro och det är väldigt behändigt att bara kunna hoppa av och på buss osv. utan att tänka på att köpa biljetter.

Men för de som har mod på att cykla så är ditt tips ju bra. Man ser ju helt andra saker från en cykel än från en plats i metron, det är helt säkert!:D

anoula
2007-05-10, 09:09
då kan man köpa en biljett som gäller en vecka och gäller till bussar, metro, spårvagn - dock inte från och till flygplatsen! Biljetten kostar 10 Euro
10 EUR för en vecka? Det är ju sketbilligt!

Ioslina
2007-05-10, 09:17
10 EUR för en vecka? Det är ju sketbilligt!

Ja det var billigt!, för 100 kronor härhemma i Sverige, får man åka 5 ggr med en buss, vips så försvann en hundring på det!