handdator

Visa fullständig version : Statusrapport fra Rhodos


Thalassa
2005-06-07, 14:47
Hei alle Kalimeravener! :)

Har det fint her pa Rhodos. Varet var noe skiftende 1. uken, og vi hadde litt regn, men temperaturen har vart bra / kanskje litt kaldt enkelte kvelder. Utrolig trivelig a vare tilbake og treffe gamle og nye venner!

Forsokte a ringe Sahar, som var her forrige uke, men kom dessverre ikke igjennom. Har derimot truffet havejan, og det var et hyggelig mote. :)

Vi har tatt det ganske rolig/lungt, ruslet i Gamlebyen - hvor den store minareten pa Suleiman den Stores moske er bygget opp igjen. Det var pa tide - den har vart borte i ca. 20 ar... Ellers har vi badet, selv om det er noe kaldt i havet. Det er ganske stille her, flere turister enn ifjor sies det, men i Rhodos by er det ikke veldig mange. Tror de fleste bor utenfor selve byen i ar.

Igar tok vi en dagstur til Kastellorizo, og det var en herlig dag. Vi reiste med Dodekanisos Express, som tar ca 2 1/2 time hver vei. Vare kompiser og min mann fikk se 4 delfiner, men da var jeg naturligvis pa toalettet... Og jeg som aldri tidligere har sett definer i greske farvann. :( :( :(

Og Kastellorizo er like herlig na som ifjor. Litt flere butikker var apne (ifjor var di der pa en helligdag), og stemningen er like avslappet, havet like klart og rent og menneskene like vennlige. Det blir garantert en tur tilbake i september!

Torsdag har vi sammen med vare venner tenkt a ta en tur til Kos. Det skal bli morsomt/rolig. Verken min mann eller vare 2 venner har vart der tidligere - og det er sikkert 25 ar siden jeg var der. Vi ser fram til turen!

Ha det godt alle sammen - na skal jeg ut i solen igjen. :)

Vennlig hilsen

Thalassa

Kalimera
2005-06-07, 15:20
Vare kompiser og min mann fikk se 4 delfiner, men da var jeg naturligvis pa toalettet... Og jeg som aldri tidligere har sett definer i greske farvann. :( :( :(
Regel nummer ett: gå aldrig på toaletten när du åker båt i Grekland. flabb_flab

Janne

ciakoohler
2005-06-07, 15:43
Och inte på nån annan toalett heller flabb_flab i Grekland

Mikke
2005-06-07, 16:54
.......hahaha......:)
Joråå,Cia, kommer du inte ihåg Karpathos renaste & snyggaste toa, den på Faros?? Eller varu inte där??
Mvh,
Mikke
(KfK)

karinafp
2005-06-07, 17:05
.......hahaha......:)
Joråå,Cia, kommer du inte ihåg Karpathos renaste & snyggaste toa, den på Faros??

För att inte tala om utsikten därifrån!!! :)

Karin

ciakoohler
2005-06-07, 17:27
.......hahaha......:)
Joråå,Cia, kommer du inte ihåg Karpathos renaste & snyggaste toa, den på Faros?? Eller varu inte där??
Mvh,
Mikke
(KfK)

Nädu där var jag nog inte Får kolla till hösten.

Mikke
2005-06-07, 17:54
......ok, vi drullar dit tesammans.....:)....å mojar oss med Ilias syrras goa oliver......
Mikke

ciakoohler
2005-06-07, 18:14
......ok, vi drullar dit tesammans.....:)....å mojar oss med Ilias syrras goa oliver......
Mikke


nåja Ska jag på toa vill jag helst va ensam flabb_flab bye_bye