handdator

Visa fullständig version : Luftkonditionering


Gullit
2005-06-07, 14:44
Hej!
Har en liten fundering som jag gärna skulle vilja hör andras åsikter och erfarenheter av.
Under en greklandsresa i slutet på juni, början på juli behövs luftkonditionering på rummet?

samosun
2005-06-07, 15:38
Jag har varit i Grekland under den perioden och då har det behövts..
Men i regel så sätter de ju på luftkonditioneringen från 1 juli - 31 augusti.

Krukan
2005-06-07, 17:06
Hej!
Har en liten fundering som jag gärna skulle vilja hör andras åsikter och erfarenheter av.
Under en greklandsresa i slutet på juni, början på juli behövs luftkonditionering på rummet?

Förra året när vi luffade två veckor i mitten av juni månad så fanns det aircondition på samtliga hotell/pensionat vi tog in på. Och det behövdes, om inte annat för att kyla av rummet på kvällen så att man hade en möjlighet att somna trots värmen. Men att sova med aircondition på är inte att rekommendera för hälsan....

Ha en skön semester :)

Hälsningar
Gunilla

anafi05
2005-06-07, 17:18
det var åtta år sedan jag luffade i Grekland sist och då hade inte ett enda pensionat jag besökte luftkonditionering. Visst var det varmt om nätterna, men det gick eftersom det oftast fläktar en del i Kykladerna.

Alexandra
2005-06-09, 12:06
Har också funderat lite på det där, grejen är den att jag är borta i augusti/september. Jag antar att man måste ha AC på rummet i augusti för att kunna sova. Vissa boenden har ju inte AC utan bara fläkt, har alltid annars haft AC men skulle vilja veta hur det är att ha fläkt istället?
Alexandra:)

Lissi
2005-06-17, 13:11
Åh, det är så olika vad man tycker...Vi har alltid bott så enkelt att det INTE funnits AC, bara fläkt att hyra....En gång gjorde vi det men de låter ofta så mycket istället om man (som jag )har svårt att somna med ljud.... Jag säger som en annan sa här, ofta blåser det ju lite.....Då är myggen jobbigare än värmen!

Men VILL Du ha fläkt så finns det ju att hyra på alla hotell...(tror jag);)

Athanasia
2005-06-17, 13:17
Det kan ju va lite olika hur rummet ligger,vi har haft tur på Kreta både i våras och förra hösten,har inte behövt ac.