Visa fullständig version : Hyrbilsfrågor!
Jag och min pojkvän har hyrt bil i tre dagara på Samos. Finns det något speciellt vi behöver tänka på när vi är ute och kör?
Hur mycket kostar bensinen i Grekland ungefär och kan man betala med VISA på de obemannade stationerna?
Skulle vara jättetacksam för svar!! :)
matsmaja
2007-05-09, 11:07
Nu vet jag inte hur det ser ut på samos men på alla dom öar jag vart på så finns det endast olja och diverse saker till bilar och bensin inget annat
alltså inte som det är på schell eller statoil i sverige med tidningar mjölk osv,,,och det det är cash som gäller kontant alltså ....
om han är vaken han som jobbar där vill säga :)flabb_flaboch sen så kostar bensinen ungäfär som hemma kanske någon kr billigare
Soldyrkaren
2007-05-09, 14:03
Är det nån speciell bil ni hyrt? Man bör i så fall vara medveten om att även om man varit väldigt specifik vid beställningen (exempelvis att man vill ha en fyrhjulsdriven bil eller en cab) så kan det hända att man får en annan bil. Tyvärr är det vanligt att hyrbilsfirmorna i Grekland beter sig så här, både de större och de mindre. Man bör därför vara överens om vad man gör om man får fel typ av bil så att man slipper bli ovänner direkt på flygplatsen när man landat - försöker vi hitta en annan bil eller accepterar vi den vi blivit erbjudna etc.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.