handdator

Visa fullständig version : Var ska man bo på Thassos?


ThereseH
2007-05-07, 13:08
Hej!

Jag och en kompis ska åka till Thassos för första gången i augusti. Vi reser med Airtours men är tveksamma till vilken av deras orter vi ska välja. Vi är ute efter en ort som har ett bra utbud av restauranger och barer men som samtidigt har en mysfaktor. Hur är Thassos stad? Är orterna kring Golden beach för lugna?

Mvh Therese

Carina
2007-05-07, 15:13
Thassos stad, flera restauranger och barer. Skulle inte tveka, vi tycker alltid att det är trevligare att bo i en stad, där det händer mera än i en turistort.

Carina

Lovise
2007-05-07, 15:27
Jeg, typen og et vennepar bodde i Skala Potamias i fjor, og trivdes veldig godt der! Mange gode restauranter, og noen barer. Ikke akkurat et party sted, men koslig og avslappende :) Tror det er litt mere liv i Thassos stad.

Lovise ;)

eija
2007-05-07, 17:21
Hej!
Jag tror att i augusti det finns mycket livligt nästan överallt på Thassos. Potos i söder är en mycket liten by med MÅNGA tavernor och barer sida vid sida på strandgatan med härliga solnedgångar och mycket folk. Också med en trevlig disco Bolero ute i det fria lite utanför byn. Jag har varit där en gång och det var verkligen :) :), plötsligt dansade alla grekiska danser och sen fortsatte man igen med discomusik. Och den mörka himmeln md sina tusende av stjärnor där oppe, en fantastisk upplevelse. Hoppas att det är likadant ännu i dag!
Thassos stad är dock större och det finns många sevärdheter och vandringsstigar där. Men nån storstad är den verkligen inte heller. Byns strand med många tavernor och kaféer är alldeles dugglig, inte så stor och säkert MYCKET full i augusti.

Ha en fin semester var än du ska nu bo!
mvh/Eija

Stoffe82
2007-05-15, 12:55
Jag skulle absolut rekomendera Limenaria eller Limenas(Thassos stad).

Jag har bott i både och bägge byarna har sin charm. Jag tycker att Limenaria en den mysigaste byn av dessa två.

Limenas är lite större och har mer att utforska. Nära till många bra stränder osv..

Som du märker är har bägge för-nackdelar.

eija
2007-05-15, 13:11
Hej!
Jag tycker också mest om Limenaria. Det är lite större än Potos, dit man kan gå längs sandvägen via Metallia och denna "Kronan av Limenaria" (det fina stället jag berättade om i min lilla reseberättelse!) och komma tillbaka med bus.
Stranden är kanske inte så bra som i Potos eller vet egentligen inte, av samma slags med små stenar och sand.
Glöm inte taverna Pelikanos i Limenaria, ganska speciellt!! (titta på google!).

mvh/Eija

ThereseH
2007-05-16, 16:42
Tack för informativa svar! Det lutar åt Thassos stad, mest pga. att det är kortare transfer.