handdator

Visa fullständig version : Hyra bil?


wilda
2005-06-07, 11:40
Om drygt en vecka går flyget... sen är det två härliga veckor att spendera på Kreta, Santorini och Amorgos :D

Vi har tänkt att hyra bil på Kreta, och jag har varit i kontakt med några bilförsäljare. Nu tycker jag det verkar rätt bökigt att hyra i förväg via internet och mail. Är det någon som har erfarenheter och tips att dela med sig av??

Saken är den att vi vill hyra i Chania (Vet inte var vi ska bo än, men kommer att bo de första nätterna i Chaniaområdet), och när vi lämnar bilen vill vi göra det i, eller i närheten av Heraklion.

Detta verkar strula till det. De flesta bilförsäljare säger att vi får betala en avgift antingen för lämning eller hämtning. Helt ok. Men sen när jag försökt boka vill de ha andra avgifter, eller kan inte garantera att det finns bil när vi kommer... eller verkar struliga i största allmänhet.

Är det bättre att hyra när vi kommer ner?

Tar tacksamt emot tips o råd!

/anna

Mian
2005-06-12, 16:10
Vi gjorde nästan exakt så förra året hyrde bil från Heraklions flygplats och lämnade den samma dag senare på Chanias. No problemas...

Vi hyrde väldigt billigt 38 euro för en dag genom Zakros tours. via email flera veckor innan vi reste.
I år sk syrran med till Kreta och då sk sahon hyra bil en vecka genom Zakros 7 dagar 140 euro!

wilda
2005-06-15, 17:19
Tack för tipset, Mian!
Jag har nu varit i kontakt med Zakros tours och fixat det facila priset 38euro per dag.... med olika hämt o lämning!

Toppen!! :D


/anna