handdator

Visa fullständig version : Kanonväder på Kreta


Getty
2007-05-06, 16:48
Hejsan allihop!

Nu är jag tillbaka efter en vecka i Kato Stalos. Vi har haft en helt underbar semester med kanonväder mellan 25-30 grader i skuggan varje dag, förutom tisdagen som bjöd oss på lite regn.

Vi har solat och badat och det var absolut inga problem att bada i havet, det var nästan varmare där än i poolen.

Vi har inte varit runt speciellt mycket men en dag i Chania och en i Platanias fick bli våra utflyckter.

Ha det vi hörs

Athanasia
2007-05-06, 19:14
Skönt att höra...och att Ni hade det bra....mindre än 3 veckor kvar innan vi drar ner..::-))

UlfWiman
2007-05-06, 19:45
Det var alltså därför som det kom mörka moln i morse. Ni for hem och tog det fina vädret med er.

Uffe

Getty
2007-05-06, 19:53
Självklart gjorde vi det, nu får vi bara hoppas att det fina vädret kommer hålla i sig ett tag här också.

Ivi
2007-05-06, 22:24
Vi tar det fina vädret tillbaka om 6 dagar då vi landar i Chania. ;)

Ivi
-med liiite resfeber nu :)

Millie
2007-05-06, 22:35
Åh vad härligt ni måste ha haft det, längtar som en tok ner.
Men om 14 dagar är vi där.flabb_flab
Skönt att höra att det är ok i havet för det är ju där man helst vill bada!
Tempen bör väl stiga lite tills dess både på land och i havet I suppose.
Kram Kerstin

Getty
2007-05-06, 23:20
Jag är helt övertygad om att ni kommer att få fint väder, det blir bara varmare och varmare. Maj är en perfekt månad att åka i precis lagom varmt.

//Ingela

Kikh
2007-05-07, 00:09
Så typiskt att "alla" ska dit före mig! Hoppas ni alla får riktigt underbara vistelser/semestrar men f*n hämta hem er om ni tar solen och värmen med till Sverige igen!

Kickie
25 slitiga dagar kvar

NussaF
2007-05-07, 20:18
Vad skönt att ni haft det bra, väderkartorna har ju inte sett och ser fortfarande inte lovande ut.
Men till den 24 maj måste det ha blivit riktig sommar, första greklandsresan på 6 år, och döttrarnas första tur till paradiset!!

Det är nära nu!

NussaF

Halte Harald
2007-05-10, 23:07
Vad skönt att ni haft det bra, väderkartorna har ju inte sett och ser fortfarande inte lovande ut.
Men till den 24 maj måste det ha blivit riktig sommar, första greklandsresan på 6 år, och döttrarnas första tur till paradiset!!

Det är nära nu!

NussaF

Ja det hoppas jag verkligen för då åker vi också ner flabb_flab

Athanasia
2007-05-11, 06:40
Vi me:)

Kikh
2007-05-11, 07:40
Glöm bara inte att ta med varmare tröjor för kvällarna, jag har sett turister insvepta i badlakan vid middagsborden. Själv har jag långärmat, ofta i flera lager, och jeans långt in i juni. Badar gör jag först i juli/augusti, om ens alls...:o

Myggmedel, långärmat och ett öppet sinne alltså.

Ha en störtskön semester!
Kickie

P.s. Håll er borta från munkarna som säljs på stranden, de är kända magsjukeframkallare! Köp dem på supermarkets istället. D.s.

Athanasia
2007-05-11, 07:54
Värmen har man inombords...och håller med Kikh..skippa munkarna på strand.Brukar ligga på ca.22 i vattnet slutet av maj början på juni...det funkar för mig...Snart där...jippie:)