handdator

Visa fullständig version : Rockbarer?


MIAS
2007-05-05, 15:40
Finns det några rockbarer på Karpathos där de spelar rock/hårdrock? Pelagos verkar trevligt men vi skulle vilja höra lite annan musik också;)

Miabye_bye

Riitta
2007-05-05, 16:34
Xronis och Florio sjunger säkert gärna hårdrock för erflabb_flab ;)

Riittabye_bye

MIAS
2007-05-05, 18:37
Xronis och Florio sjunger säkert gärna hårdrock för erflabb_flab ;)

Riittabye_bye

Ja, vi får kanske sitta på Pelagos varje kväll och lyssna på gamla rock- covers framförda av Xronis, Florio och Vassilis om det inte finns nåt annat att välja på:p

inkfish
2007-05-05, 22:23
På hamnpromenaden finns några klubbar som ser väldigt igenbommade (läs ljudisolerade) ut vid de tider jag är vaken;) . Gissar att de spelar rock...

Eva L
2007-05-06, 08:41
Tidigt på kvällen dvs kanske mellan midnatt och två/tre brukar discon och klubbar spela all möjlig musik tecno, indie, rock, pop etc senare på natten byter många till grekisk musik som spelas till alla går hem framåt 5 halv sex tiden.

Eva

MIAS
2007-05-06, 08:58
Några riktiga klubbar kan vi tyvärr inte gå på. Dottern har några år kvar tills hon har åldern inne. Tänkte mer nåt lite lugnare ställe man kan sitta och prata och lyssna på bra musik. Känner någon till om det finns ett ställe som heter "Boulevard of broken dreams"? Matilda (dottern) säger att hon sett en sådan bar och att hon tror att de spelar rock där.

Miabye_bye

Riitta
2007-05-06, 09:20
Det hoppas jag verkligen och slippa höra att Matilda varit på disko fram till morgonen:eek: :D ;)

Riittabye_bye

Eva L
2007-05-06, 11:28
Nog tror jag att det finns barer som spelar annat än grekisk musik men eftersom du frågade efter hårdrock/rock så antog jag att alla hade åldern inne för nattlivet. Ta med en egen CD skiva och be personalen spela den istället för den musik de redan spelar. Brukar vara helt ok.

Eva

MIAS
2007-05-06, 11:46
Nja, jag tänkte bara att det kanske finns ställen som är mer rockinriktade;) . På Kalymnos så ligger Rockbarerna/caféerna på rad, minst tre stycken finns det inom 100 m:) . Annars har ju det (på Kalymnos) varit ganska lugna ställen som barnet och jag har trivts på och känt oss trygga. Men finns det inte på Karp. så klarar vi oss nog bra ändå!!

Miabye_bye

inkfish
2007-05-06, 11:54
Känner någon till om det finns ett ställe som heter "Boulevard of broken dreams"?

Den är en vanlig bar med musik, tror jag. Kan nog vara precis ett sånt ställe ni letar efter.

Nora
2007-05-06, 21:22
Några riktiga klubbar kan vi tyvärr inte gå på. Dottern har några år kvar tills hon har åldern inne. Tänkte mer nåt lite lugnare ställe man kan sitta och prata och lyssna på bra musik. Känner någon till om det finns ett ställe som heter "Boulevard of broken dreams"? Matilda (dottern) säger att hon sett en sådan bar och att hon tror att de spelar rock där.

Miabye_bye

Ja, det er en cafe som heter det, i Pigadia. Der spiller de bl.a. rock. Kanskje ikke så mye heavy akkurat, men rock, ihvertfall! Fint sted!:)

Mikke
2007-05-07, 01:58
Några riktiga klubbar kan vi tyvärr inte gå på. Dottern har några år kvar tills hon har åldern inne. Tänkte mer nåt lite lugnare ställe man kan sitta och prata och lyssna på bra musik. Känner någon till om det finns ett ställe som heter "Boulevard of broken dreams"? Matilda (dottern) säger att hon sett en sådan bar och att hon tror att de spelar rock där.

Miabye_bye

Helt riktigt att det finns ett ställe som heter Boulevard of broken dreams.Det ligger till vänster om Lambros och till höger om Café Karpathos, alldeles bakom Scala vid hamnen. Där brukar det hamra på rätt bra, har inte varit inne (tinnitus), men noterat ljudnivån när jag passerat..... :D
Sen liras det rätt friskt på Internet-caféet Galileo också.
Mikke

MIAS
2007-05-07, 07:25
Det låter ju jättetrevligt! Ska absolut testa Boulevard of broken dreams, och internercaféet kommer vi nog också tillbringa många timmar påflabb_flab . Tack för era svar!

Miabye_bye (44 dagar kvar)