handdator

Visa fullständig version : Messochori


seaside
2007-05-04, 22:50
Har någon varit nere i den lilla byn Messocchori? Den skall vara helt bil och mopedfri och med en helt fantastisk solnedgång.

Lola
2007-05-08, 09:59
Jag var där förra sommaren :) (läs gärna mitt resebrev från 2006 "Lefkos, Karpathos 29 juni-13 juli)

Många som arbetar i Lefkos under säsongen, bor i Messochori med omnejd. De goda plommonen som säljs i affärerna i Lefkos, kommer också därifrån. Jag kan verkligen rekommendera kafenion Dramountana (nära kyrkan) och deras gudomliga yoghurt! Naturligtvis ser du solen gå ner därifrån och har du tur sticker en bybo upp en kvist plommon att bjuda på, där du sitter och väntar på din frappé klapp_klap

Var ska ni bo?

seaside
2007-05-15, 23:06
Vi har åkt förbi på den "stora" vägen ett antal gånger men inte åkt ner. Giannis på Dramountana returangen i Lefkos bor där och han har berättat mycket om byn (han äger oxså kafenion Dramountana i Messochori). Men av någon anledning har vi inte svängt ner. Där skall finnas en källa vid/under kyrkan i byn som Giannis har pratat om. Vi bor alltid i Pigadia och far runt med scooter. Skall dit igen i slutet av augusti så någon natt kanske det blir i Messochori. Har du något förslag på boende?