handdator

Visa fullständig version : Inte "bara" en kokbok!


Ankan
2007-05-03, 12:34
I min hand har jag den nyutkomna kokboken "Afrodites skafferi" av Inger Svanborg.
Hela boken doftar Grekland! Här finns recept för alla smaker,jag är säker på att alla kan hitta sin egen favorit. Men dofterna kommer inte enbart från maten utan här blandas recepten med berättelser från livet i Grekland,historik och nutid. Och bilderna! Pepe Nilssons bilder är så vackra och ger boken en ny dimension. Det här är boken som är "tre i ett". - En reseskildring, en fotobok och en kokbok.Vad mer kan man önska?
Varmt rekomenderar jag er alla att införskaffa "Afrodites skafferi".
Och tack till Inger Svanborg som gett oss denna nya bibel.

Många varma och mätta hälsningar
Anki

Tom
2007-05-03, 15:44
Varmt rekomenderar jag er alla att införskaffa "Afrodites skafferi".
Och tack till Inger Svanborg som gett oss denna nya bibel.

Många varma och mätta hälsningar
Anki


Hej Anki !
Har nu beställt boken , finns hos "Bokus" för 170:- inkl frakt !
Ska bli intressant att läsa Lallas kokbok , har tidigare tillagat rätter från hennes recept, bl. a hennes potatismos med olja &vitlökflabb_flab ! En riktig höjdare !

/ Tom (som hoppar över Kythira i år )

Kalimera
2007-05-03, 16:30
Jag hoppas på ett signerat ex när vi kommer till Kithera i sommar. _B-anana

Lissi
2007-05-03, 17:38
Jag har nu också beställt mitt ex från Bokus!

Janne: Skriv MYCKET om Kythera!!! Jag tror där är helt underbart!

Lissi

Riitta
2007-05-03, 19:26
På tal om Kythera, så damen som satt bredvig mig från Göteborg till Aten i januari tyckte att den ön var bäst:) Fast hon hade ju inte varit på mina K-öar:eek: ;)
Atenare håller sig nog närmare sina hemtrakterAng_elx

Riittabye_bye

goran
2007-05-07, 18:28
Signerat av forfattarinnan sjalv med tillsammans med en kaffe eller ouzo eller vin, lite beroende pa tid pa dygnet.
Forfattarinnans man

goran
2007-05-07, 18:29
Hej Lissi
Ar det inte dags att du besoker var o?
Har finns allt det du onskar av grekland.
Behover du tips sa star jag givetvis till tjanst.
Goran (bosatt pa K sedan 9 ar)

goran
2007-05-07, 18:31
Hej Riitta
Jag tror att du andrar uppfattning om du ger on en chans. Har ar bara SA vackert.
Apropa det, Dina K-oar, vilka ar det.
Goran heter jag, bosatt pa Kythira

Riitta
2007-05-07, 18:44
Jag tror säkert att din ö är jättefin Göran:) Har väl knappast vetat att den finns:o
Vi brukar skoja här på Kalimera om mina två favorit K-öar,nämligen Kalymnos och Karpathos;)
Den där kokboken verkar också väldigt intressant. Skall ta och kolla:p :)

Riittabye_bye

AgneWess
2007-06-14, 20:10
Håller helt med. Boken är underbar och jag kan verkligen rekommendera den och intyga att maten är kanongod. Kom hem från Kythira för tre veckor sedan där jag och min man hälsade på Lalla och Göran Svanborg i en vecka. Lalla är min kusin och vi fick verkligen tillfälle att smaka en del av de härliga recepten. flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Hälsningar
Agneta

AgneWess
2007-06-14, 20:18
Och om ni handlar på Adlibris.se så kostar boken - Afrodites Skafferi - bara 145 kr inkl frakt......bye_byebye_bye och för er som undrar var Lallas och Görans olja finns att köpa så brukar jag ha ett litet lager i Vaxholm där jag bor.


Agneta