handdator

Visa fullständig version : HEMMA från en liten rundresa i april


eija
2007-05-03, 10:33
Det var härligt att vandra på Thassos i april när alla människor målar och spikar och gräver i sina trädgårdar och fast ingen har tid att fästa uppmärksamhet vid en ensam vandrare. Det GILLAR jag faktiskt!! Bara doft, det blåa havet, små getter och lamm hoppande på ängen, den klara himmeln och de vänliga bergen att vandra! Vad annat ville man ha!
Jag slåss nu med min svenska språket och PC för att skapa en liten reseberättelse (inga bilder!)! Σιγά σιγά!

Saknande till värme (+3 för tillfället här)
Eija

inkfish
2007-05-03, 11:12
Jag träffade nån som precis kommit hem från Kreta häromdagen, hon hade liknande erfarenheter som dina. Underbar årstid, sa hon:)

Kalimera
2007-05-03, 16:09
Jag slåss nu med min svenska språket och PC för att skapa en liten reseberättelseSom nu är klar (http://www.kalimera.se/resebrev/2007/thassos_eija.html). Tack! klapp_klap

Monica P
2007-05-03, 18:25
Eija, din svenska är alldeles utmärkt. Din berättelse jätteintressant. MP

Riitta
2007-05-03, 19:24
Hoppas jag lär mig någon dag och ta det lugnt och kunna njuta av stillheten som du gör Eija:o
Tack för ett fint resebrev:)

Riittabye_bye

Lissi
2007-05-03, 19:42
Ett HELT UNDERBART resebrev! TACK eija!klapp_klap

Lissi

Marianne
2007-05-03, 20:56
Jag njöt av att läsa din berättelse, Eija. Jag KÄNDE hur du njöt dina dagar på Thassos och jag hoppas att du snart kan åka "hem" igen. Din osäkerhet på svenskan känner jag ju igen, även om det är så annorlunda för mig, svenskan är mitt modersmål, men den här månaden firar jag "40 år i Danmark" så osäkerheten på svenskan känner jag allt för väl igen:(.
Men strunt med det, Grekland har vi gemensamt och grekerna bryr sig inte så mycket om man gör lite grammatiska fel.

Som en skrev till mig en gång: "Det bjuder vi på!!":D flabb_flab ;) :)

kari
2007-05-03, 21:47
Takk for et spesielt og fint reisebrev som det var deilig å lese :)
bye_bye Kari

eija
2007-05-04, 08:03
Tusen tack er alla snälla människor för så vackra ord!! Detta med språket har varit hårt arbete: på två nätter har jag vaknat kl 3 och det har varit ömöjligt att somna om ty tankar har surrat vilt, PÅ SVENSKA :D :D

Eija

Ivi
2007-05-04, 16:21
Härligt med en reseberättelse med så mycket känsla!klapp_klap Grammatiken behöver du inte bekymra dig över då ;)

Ivi

Monica P
2007-05-04, 18:44
Jag föreställer mig att jag skulle lära mig finska, hjälp! Rena grekiskan...

kari
2007-05-04, 18:54
Jag föreställer mig att jag skulle lära mig finska, hjälp! Rena grekiskan...
Finsk skal være vanskeligere å lære enn gresk, og jeg har mer enn nok med gresken :) Kari