handdator

Visa fullständig version : I VING:s katalog Hotell Alkion, Parga


bmalpaha
2007-05-01, 18:49
Hej!

Har någon information om Hotell Alkion som Ving har i sin katalog!?

/patrik

lottasegen
2007-05-03, 21:11
Hej, var där förra året och ska dit i år igen. Trevligt litet hotel, bra städning. Drivs av en familj: mamma, pappa, son och en liten till som kom förra året. Farfar bor i ett litet hus bredvid o har fullständig koll på allt som händer.
Rekommenderar stället varmt.

// Lotta

bon
2007-05-04, 11:46
Ligger bra till, när till Baccoli som har barpool. Men ingen AC, åker ni juli/augusti blir det varmt. Jag har inga problem men gossen behöver kylan.

Kan ha trafikbuller men mopparna börjar bli tystare även i Parga.

GRATTIS till Pargavalet, kan inte bli fel. :D :D

birgitta

bmalpaha
2007-05-05, 16:06
Hej!

Tack för svaren, det blev Spiros i Ving:s Katalog. 18/6 och tvåveckor.

bon
2007-05-05, 17:19
det blev Spiros i Ving:s Katalog

Ni får säkert det bra i Parga, bor ni på Spiros så får ni träna benmusklerna. Ifall ni vill poolbada så är Bacoli öppen för alla som handlar i baren, fram till 19.00 om jag kommer ihåg rätt.

Iår blir det troligtvis inget Parga för gossen och mig så jag får njuta av andras reseminnen istället. snyft_drop

birgitta

Eva L
2007-05-05, 17:46
Spiros ligger bara en liten bit ovanför centrum nära de vackra olivlundarna. Själv har jag bott på Della som ligger lite högre upp men det tog inte många minuter att ta sig till och från centrum. Det var lite knepigt att hitta stigen genom olivlunden första kvällen men ni bor ju strax innan så det behöver ni inte bekymra er om. Det var mycket orm i olivlunden men mest ofarliga varianter. Såg 3-4 st under en tvåveckorsvistelse.

Eva

bmalpaha
2007-05-16, 20:28
:) , Det blev Alkion i alla fall, ombokning igår....

Eva L
2007-05-16, 20:44
Hoppas det inte var ormvarningen som skrämde er.

Eva

bmalpaha
2007-05-16, 20:45
Nja, lite...det var placeringen och att det inte finns deponering.

lottasegen
2007-05-16, 21:17
Ni kommer att få det bra där. Känner mig lite avis att ni ska ner snart, jag reser inte förrän 27 augusti... trist att vänta.
// Ha det gott!

bon
2007-05-16, 22:39
inte finns deponering.

Har aldrig varit aktsam om mina pengar på hotellen i Parga, jag låser in extrapengar och kontokort i resväskan och har aldrig blivit bestulen. :cool:

Lycka till i Parga, jag tror ni fick ett bättre hotelläge.

birgitta

Madelene86
2007-05-23, 14:41
Hej jag åker till parga om 5 dagar=) vi ska bo på Spiros..men undrar om ni pratar om samma spiros? de vi ska bo på är ett lägenhetshotell, utan reception och utan pool..För sen så såg jag att de va nått annat som hette sriros studios..??

Mvh Madelene

bon
2007-05-23, 19:38
Spiros

Ving har bara ett Spiros vad jag kan se. Om du tänker på att jag sa poolbada så menade jag att man ska gå till Hotell Bacoli som har en poolbar som alla får gå till. Det är inte alla som tänker på att den är öppen för alla då alla andra hotellpooler är till bara för gäster, utom en liten pool till som ligger på en innergård mittemot kyrkan mot borgen, samt stora hotellet vid Valtos. Om man går till Valtos så är Tango bar OK. Bästa vattnet har dock havet vid Lichnos. kostar c:a EUR 5-7 att åka taxi dit.

birgitta

bmalpaha
2007-05-27, 11:50
Yes, jo det är Spiros i Ving:s katalog. Jag vet inte vad som är bäst, det är första gången som jag och Anna åker till Parga. Avresan blir 18/6 och två veckor.

Patrik

bmalpaha
2007-06-21, 09:53
JA, da ar vi nere i Paraga och vi ar nojda med hotellet.