handdator

Visa fullständig version : boende kafalonia


tuva-li
2007-05-01, 12:10
Har preliminärbokat ett hotell som heter Sunrise Village (apollo) och undrar om det är någon som bott på det hotellet? Är det bättre att bo närmare
Lassii än Svoronata och hur långt är det mellan dessa 2 ställen egentligen?

/ Tuva-Li

liselotti
2007-05-01, 17:25
Jag har bott på Hotell Ammes i Svoronata. Det var det absolut tråkigaste ställe vi varit på i Grekland!;) Inte Kefalonia men just Svoronata.
Det är visserligen några år sedan vi var där men stranden är nog densamma. Ligger alldeles under inflygningsbanan till flygplatsen. Det fanns nästan inga tavernor. Ingen genuin "by" om du förstår. Några hotell på en åker. Det kan tänkas att det byggts mer i området nu.

Oj, nu låter jag väldigt negativ men jag hade hellre bott i Lassi eller allra helst på östkusten:) ! Det är inte speciellt långt mellan Svoronata och Lassi - men man kan ju inte gå!

Trevlig resa vart du än åkerbye_bye

jonasw
2007-05-06, 00:52
Det finns en by som heter Svoronata. Den ligger dock några km från området i närheten av flygplatsen där hotellen och Ammes beach ligger. Vi bodde här några nätter förra året. Fina hotellanläggningar men endast några få tavernor inom promenadavstånd. Skall man bo här behöver man nog hyra bil. Vi gjorde det och trivdes alldeles utmärkt. Kvällarna tillbringade vi på den absolut bästa tavernan vi hittade på ön. Kommer inte ihåg namnet men den ligger precis ovanför Avithos beach. Fantastiska solnedgångar och underbar lite italienskinspirerad grekmat. Dessutom till resonabla priser. Rekommenderas.
Var ni än bestämmer er för att bo tycker jag ni skall hyra bil och åka runt lite på ön. Ha det så trevligt.
Jonas

Panakakis
2007-05-11, 18:28
Hej Tuva-Li! Det finns nog både posstivt och även negativt med alla orter så det är svårbedömt vad som är bra med det ena jämför med det andra stället. Det är ca. 6 km mellan centrum i Lassi till Svoronata. Det är mellan 2 till 3 km mellan Lassi och Argostoli beroende på var man bor i Lassi.

Hälsningar PANAKAKIS