handdator

Visa fullständig version : Kifisia


Wardakis
2007-05-01, 09:59
Är det någon som kan berätta lite om förorten Kifisia? Finns det parker, strövområden där? Kommunikationer med centrala Aten? Är det ett lugnt område?
Gunilla

Eva L
2007-05-01, 10:24
Jag har bara varit i Kifissia för att gå i affärer och det är några år sedan. Området räknas som ett av Atens finaste och är ett attraktivt område att bosätta sig i. Om du letar på nätet finns det mycket infomation. Här finns vackra hus och bra med grönska.

Eva

klaritza
2007-05-01, 10:52
Det är lätt att ta sig från Kifisia till stan. antingen tar du tåget/metron, gröna linjen (Kifisia-Pireus), eller så kan du ta Kifisiaexpressen (buss). Vacker område, villor med stora trädgårdar och tjusiga butiker. DYRT på alla sätt å vis....

Marianne
2007-05-01, 11:22
Vi åkte metron till Kifisia senast vi var i Aten, hur lätt som helst. Läckra affärer och caféer.
Nästa gång vill vi ha bättre tid där för att se mer än själva centrum med otroligt stort urval av märkesbutiker osv. Kanske bör man välja bussen åt ena hållet och metron andra vägen.;)

UlfWiman
2007-05-01, 11:22
Hej Gunilla

Jag ska prata med Dino för han bor där sedan 15 år tillbaka. Det är en av mina kompisar i Athen. Vi pratade ju lite om det när du var här. Det är dyrt där men väldigt fint och rent. Jag ska inte berätta vad villan hans kostade men det räcker inte med 800000€. Han har det ganska bra ställt och den dyraste BMW tvåsistsiga man kan ha. Jag har provat den och 475hkr är inte att leka med. Jag får väl be honom att gå ut med kameran.

Uffe

Wardakis
2007-05-01, 12:04
Det låter som lilla jag skulle trivas där! Ni får hålla tummarna för att jag får jobbet jag sökt där!
Gunilla

mimi
2007-05-01, 13:30
Jasså du!?

Wardakis
2007-05-01, 14:59
Måste ju träna!
Svärmor

Frappe
2007-05-01, 19:02
Kiffissia är min favorit, då vi även bor på Pendeli ligger inte långt från, så kvällsutgång sker oftas till Kiffissia, finns massor av härliga cafér och mysiga ställen att träffa vänner och sitta och tjata med! Visst är det dyrt på mode stråket men går man bara en bit bort har du "normala " shopping affärer. Sommar tid samlas mycket folk och det spelas live musik på tavernorna! Ett stort park område ligger mellan Kiffissia och Ekali med promenad stråk och "lekpark" för barn! Sen från Kiffissia och upp till Pendeli har du Athens sista lunga som man kallar skogen! Där ligger ett kloster med utsikt över hela Athen ner till Glyfada och havet.

Camilla klapp_klap

Wardakis
2007-05-01, 19:56
Det låter mysigt! Vad härligt det vore att få upptäcka Aten! Men först gäller det att få jobbet!
Gunilla

Kikh
2007-05-01, 19:59
Det vore ju strååålande Gunilla! Då kan du köpa en bäddmadrass på IKEA åt mig och skicka över med budet som finns där ;)

Jag håller tummarna hårdare än innan
Kickie

Wardakis
2007-05-01, 20:15
Ja eller så kan jag köpa en liten utombordsmotor och en luftmadrass och slänga upp bäddmadrassen på och så tuffar jag över till Kriti!

Frappe
2007-05-22, 18:49
Det låter som lilla jag skulle trivas där! Ni får hålla tummarna för att jag får jobbet jag sökt där!
Gunilla

Hur har det gått?

Nyfiken Camilla ;)

Wardakis
2007-05-22, 19:09
Har inte hört något men annonsen är borta från platsbanken! Den som lever får se!
Gunilla

Wardakis
2007-06-06, 20:06
Jag fick inte jobbet! Attans!
Gunilla