handdator

Visa fullständig version : Hvordan komme seg til Peloponnes?


Malinmor
2007-04-30, 00:31
Ville være kjempeglad for litt hjelp her:confused:

Et vennepar drar til Peloponnes i midten av juli, og vi har veldig lyst til å tilbringe noen dager sammen med dem. De skal til Kalo Nero.

Vi vil prøve å unngå de dyre charterselskapene. Mener å ha hørt noe om at det går båt fra Kreta? Noen som vet?

Hvor lang tid tar det å kjøre fra Athen, tror ikke gubben er så veldig interessert i å kjøre i Hellas men...flabb_flab

Går det fly kanskje fra Athen til Kalamati?

Mange spørsmål her, og jeg håper selvfølgelig at noen grekofiler kan hjelpe meg.

På forhånd tusen takk!

JohnS
2007-04-30, 08:15
Det går hvertfall busser fra Athen til Kalamata ca. annenhver time. Bussen bruker ca. 4 timer, og koster rundt 15 € pr. person. Så vidt jeg vet, er det rimelig behagelige busser man bruker på disse langdistanserutene, og da kan jo turen i seg selv være en opplevelse.

Agda
2007-04-30, 10:07
Det går båt till och från Kreta-Kalamata en gång i veckan. I sommar kommer det också att gå ett flyg mellan Kreta-Kalamata en gång i veckan (finns i annan tråd).

Agda

ikaros
2007-05-23, 14:51
Fine veier fra Athen til Kalamata! Motorvei til Tripoli, resten (ca 80 km) litt svingete men OK. Fra Athen ca 3 timer.
Sist jeg tok båten fra Kreta til Kalamata var dette en "prøvelse". Via Pireus, ca 12 timer! Gammel "lørje" av en båt.
Bussturen fra Athen er helt OK. Går fra Kifisou 100, Terminal A. Fine busser. Expressen tar ca 3 1/2 time. NB Ikke tissepause!

Lissi
2007-05-23, 18:16
Det är VÄLDIGT enkelt att köra bil från flygplatsen till Peloponnessos...Bra skyltat..följ skyltarna mot Elefsina. Det är helt underbart vackert att köra på Peloponnessos och maken var aldrig det minsta rädd..... inte ens genom Pireus på "hemvägen"..Men buss är ett bra alternativ, även om det tar längre tid....
Åh vad jag längtar tillbaks till P!!!!

Lissi