handdator

Visa fullständig version : Pris för stora lägenheter Sifnos/Milos


Katarina F
2005-06-06, 09:31
Någon som vet vad som är rimligt att betala för en stor lägenhet som tar 5-6 personer? Har skickat ut förfrågningar till ett antal ställen, och kostnaderna ligger mellan 65 och 100 Euro. Tycker det är jättedyrt, och har inte lust att boka något. :(
Någon som har rest med många barn och som har en aning? Tips på boende på Sifnos (Faros) och Milos (Adamas) tas gärna emot. Kan man få bättre pris när man väl är där och kan pruta? :rolleyes:
TACKSAM FÖR ALLA SVAR!bye_bye

Janérik
2005-06-06, 10:38
Priserna är nog oftast lägre om du inte förbokar. Sedan beror det ju på lite när ni åker om du kan åka obokat. Fram till andra veckan i juli skulle jag inte tveka att åka obokad ens med 5-6 personer, ni kanske får dela upp er på två rum men att hitta två rum på samma hotell ska knappast vara något problem. Däremot om ni åker senare i juli eller i augusti så kan det krävas mera sökande för att hitta rum.
Själv bokar jag aldrig rum men då är vi ju bara två personer och åker inte i högsäsong.
Ett tips som jag brukar använda ibland om det är svårt att hitta rum: Gå ner till hamnen innan en båt ska komma in, då kan ni lugnt prata med rumsraggarna och kanske få ett bättre pris än då de har en halvfylld båt med eventuella gäster att försöka övertyga.

Mvh Janérik