handdator

Visa fullständig version : Hotell på Thassos?


knutson
2007-04-27, 14:37
Hej!

Jag planerar en vecka på Thassos i slutet av Augusti. Det finns ju så många hotell... Är det någon som har bott på någon av dessa?

Chrissa
Korina
Coral
Rachoni Beach
Filia
Ioannis Golden Beach
Akti Belvedere
Aegean Sun
Kohylia Beach.


Erfarenheter kring Apollo vs. Airtours för resor till Thassos?

Tack på förhand!

luzorsus
2007-06-19, 19:08
har just bokat en resa till Thassos, vi ska bo på Ilia Mare, åker med Apollo. Har ej åkt förr men syrran åkte till Grekland nyss och var supernöjd med Apollo........

Totti
2007-06-19, 19:26
Hej!
Jag är nyss hemkommen från Thassos/Skala Rachoni och Hotell Rachoni Bay.Jag vet dock att hotellet har väldigt fullbokat men det är samma ägare som har Rachoni Beach. Hotellen ligger precis invid varandra.
Jag kommer definitivt att återvända till ön och hotell Rachoni Bay! Söker du lugnet och trivs med att tillbringa tiden nära hotellet är detta ett utmärkt ställe. Vill du ha lite mera liv, lite finare stränder och lite mera "turistat" bör du söka dig mer söder ut (Skala) Panagia, (Skala) Potamia, Potos och Limenaria skulle jag själv välja med facit i hand.
Ett tips vart du än hamnar - Hyr bil, det är ett magnifikt landskap ön har att erbjuda!

Hälsningar Totti, Glada Hudik

sjöborren
2007-06-20, 11:28
Jeiá soú!
Vi tog en ospec. resa till Thassos nu i maj och hamnade på Kohylia beach.
Hotellet ligger ca. 3 km utanför stan men bussen stannar ovanför hotellet. Vi delade även taxi med andra, då priset blev ungefär samma som på bussen, det gick även bra att gå eller hyra cykel.
Hotellet som är byggt 06 är jättefint, trevliga rum med bra sängar. Liten köks del med kyl, så det går utmärkt att fixa frukost själv om man vill.
Fina balkonger med utsikt mot poolen och havet. Liten poolbar med enklare rätter.
Trevlig värdfamilj! Det enda som vi saknade var ett litet supermarket och taverna runt hörnet.
En riktigt skön semester på Thassos önskar jag dig!/mvh. lilla sjöborren.

MonicaC
2007-06-21, 11:17
Hej

Vi var på Thassos förra sommaren och bodde på Aegean Sun och det är ett toppen hotell , kanonfrukost , bästa jag ätit på ett såpass litet hotell i grekland. Stranden är väl kanske inte den bästa just neranför hotellet eller läs botten av havet...... men helt badbart så det är ingen fara !

Och jag säger som Totti skrev i ett tidigare inlägg :
Söker du lugnet och trivs med att tillbringa tiden nära hotellet är detta ett utmärkt ställe. För dessa hotell ligger nästan precis bredvid varandra ( Skala Rachoni är inte stort )

Vi hade 2 toppenveckor på detta hotell , men hyr bil och åk runt ön och det rekommenderar jag även om du väljer ett annat hotell.

Otroligt vacker ö !

/ Monica

ps OM du väljer Aegean Sun så välj lgh i etage och INTE med nersänkt altan. Det är en tysk tjej som äger och driver hotellet så det är rent och fint och toppenservice.