handdator

Visa fullständig version : Boendetips Pollonia, Milos


Lennartssons
2005-06-05, 16:40
Hej Luffarvänner!
Jag skulle gärna vilja ha tips på något trevligt boende i Pollonia.
Nära havet och nära till byn (promenadavstånd!)
Finns det bankomat, mopeduthyrare och bageri i byn?
Vilken taverna rekommenderas?
Lennartssons - snart bara en vecka kvarklapp_klap

Kalimera
2005-06-07, 08:23
Hej Luffarvänner!
Jag skulle gärna vilja ha tips på något trevligt boende i Pollonia.
Nära havet och nära till byn (promenadavstånd!)
Finns det bankomat, mopeduthyrare och bageri i byn?
Vilken taverna rekommenderas?
Lennartssons - snart bara en vecka kvarklapp_klapNär jag var i Pollonia senast såg jag inte till någon bankomat, däremot fanns där en bil- och mopeduthyrare. Bageri är jag osäker på, men färskt bröd borde finnas i affärerna om bageri saknas.

Janne

Bea
2005-06-08, 16:31
Hej!
Förra året i september bodde vi på Efi Studios:

Superfint, egen altan/ balkong, rent, tyst, nära till stranden. Kostade i september 35 euro för ett 4-bädds rum med kökshörna och stor altan. Efi och hennes man är jättetrevliga och hämtade oss i Adamas när vi anlände med färjan.

I övrigt om Pollonia: i september fanns där endast en taverna och ett café öppet. En liten liten supermarket, med miniutbud. En bra biluthyrning finns det dock, och det finns finare stränder om man promenerar en bit längs kusten. Vi rekomenderar dock Firiplaka beach - underbar strand!

Jag tror inte det fanns någon bankomat i Pollonia och vi såg heller inget bageri.

Trevlig tur!

Bea

pianilss
2005-07-22, 11:24
Hej Luffarvänner!
Jag skulle gärna vilja ha tips på något trevligt boende i Pollonia.
Nära havet och nära till byn (promenadavstånd!)
Finns det bankomat, mopeduthyrare och bageri i byn?
Vilken taverna rekommenderas?
Lennartssons - snart bara en vecka kvarklapp_klap
Kanske för sent att svara men bageri finns i Pollonia. En taverna att rekommendera är Captain ..... kommer inte ihåg namnet riktigt. Ligger i mitten av de tavernorna som ligger vid stranden. Om ni vill äta en riktigt "flådig" middag rekommenderar jag spagetti lobster där! Supergod! Åt den på vår bröllopsdag när vi skulle festa till det lite!
Och som sagt ....glöm inte Firiplaka(och gå ned till Tsigrado därifrån! men var försiktig! man får klättra upp!) ! Eller Paliochori!
Pia