handdator

Visa fullständig version : Onsdag 25/4


UlfWiman
2007-04-25, 21:31
Onsdag 25/4


En ny dag är här och spelplanen är helt blank förutom ett möte i kväll 19.00 på kaffestugan. Vädret är följande sol blå himmel och 19 grader varmt. Nu kom det in lite moln så vi får se vad som händer. Idag ska jag bara vara hemma hela dan och strosa runt och som vanligt gå ut med soppåsen. Undrar var alla sopor kommer ifrån?


Sitter just nu och beundrar all mina rosor och det är så vackert så det inte är klokt. En sak jag inte förstår är dessa nya sorter som bara poppar upp ur jorden med olika färger. Den sista som är den bleklila är absolut helt ny för mig. Den var rosa i fjol och före det gul till färgen. Sen ska ju tilläggas alla dofter från trädgården och träden.


Det är så skönt att få vara ”hemma” en hel dag och då ska ni inte tro att jag är hemma. Ut på byn och ranta runt och träffa folk, men det är i alla fall i A Apostoli och en snabb tur till Stalos. Jag hann läsa en hel del idag och det känns skönt och avkopplande. Idag hade jag tur och fick skjuts både till och från Stalos med vänner. Kristina hade till och med köpt en ny toasits åt mig på Lidl så nu ska jag försöka att byta. Det blev en med delfiner på i blått.


Vad jag vet så händer det inte något mer på ett tag utan jag kan ägna mig åt mig själv i stället. Det kallas för ego-trippad, men jag är inte sån det är bara skönt att få vara ifred. Jag hade besök idag av två finska damer 60+ som jag känner. Vi satt ute i trädgården och drack lite vin och åt kakor och jordgubbar. Vilken sund kost, men strunt samma man lever bara en gång.


Jag ska gå till Andreas med lite filmer i kväll så att han har något att göra när han är ledig. Jag träffade ett danskt par på väg att äta så jag fiskade upp de och vi gick till Ozon och åt. De var helnöjda efteråt och skulle berätta för sina vänner var vi varit. Jag fick lammkotletter till middag och det var gott som vanligt. Giorgos och Elleni har blivit farföräldrar i natt så det var rena festen på krogen. Det blev bara lite skriva idag och nu ska jag sova.

Uffe

Hortlax
2007-04-25, 21:58
:cool: Allt låter så härligt Uffe, men det är ju tyvärr en hel månad kvar innan vi kommer ner.
Å andra sidan kommer det kanske att bli lite stabilare väder.

Var upp med tuppen (din första morgonpigga tupp) 03,30 i morse, så att det blir sängen för mig också.

Ha det gott
Bernt

Åse-Kari
2007-04-26, 18:55
Det du skriver lyder jo helt himmelsk for oss nordboere:)
Jeg skal til Kreta i morgen. Fikk en avbestillingstur billig. (1250kr.)
Har aldrig vært på den kanten av Hellas før, så jeg ser frem til det med stor forventning, især etter å ha lest dine levende beskrivelser.
Jeg skal bo på hotel Pigadi, som er på Agia Apostoli. Er litt nærvøs for om det kanskje er litt for stille der, da jeg skal reise alene_B-anana _B-anana
Jeg håber på sol sommer og strand...
Hvordan skal jeg pakke min koffert!!! Varme klær....sol-klær...
Og er det en liten bar jeg kan gå på i nærheten???
Fortell meg noe før jeg kjører hjemmefra i morgen klokken 13.30:) .
Er en "gammel" frisk dame på 47 år...så hva du enn svarer, skal det jo passe til meg...lol...lol_B-anana

UlfWiman
2007-04-26, 21:18
Ta med lite varma kläder och ett glatt humör.
Det är lugnt i Agia Apostoli det är därfär jag bor här. Nu börjar det mesta att öppna så det är nog lugnt.

Uffe

Åse-Kari
2007-04-26, 21:29
Takk for dit svar!!! Jeg er mere rolig nå, men ikke helt:) .
Gleder meg STORT til å komme frem:-))