Visa fullständig version : E-ticket
Jag funderar på en sak... våra inrikesbiljetter till i sommar är bokade med mitt visakort som jag dessvärre var tvungen att spärra förra veckan. Nu har jag fått ett nytt.. men det är ju andra siffror på det. Hur funkar min bokning då? Någon som varit med om detta? :confused:
Har du betalat? I så fall borde det vara lugnt. Men ring eller maila och hör så är du säker
ja visst har jag betalat.. det gjorde jag ju direkt jag bokade... men när man checkar in drar man ju bara kortet i aparaten och tar fram var man vill sitta osv.. och kortet är ju spärrat.. jag menar, funkar det med det nya kortet med andra siffror eller hur är det där egentligen?
Bäst att kolla med banken.... men man tycker ju att de gamla lagrade uppgifterna borde få flyttas över automatiskt...Men i det där läget är det inte värt att chansa!!!:rolleyes:
Jag har kollat med banken. det är därför jag undrar, för jag tyckte dom gav ett luddigt svar... Spara det gamla kortet!:eek: Nu har jag ju kvar det eftersom jag faktiskt inte hade tappat kortet som jag var rädd för, utan bara lagt det lite dåligt till så jag inte hittade det... men tänk om jag faktiskt blivit av med det??? Och så sa hon att jag har väl fått bokningsbekräftelse via mail.. Ja det har jag ju, men det är ju inte dom som gäller.. man bokar ju in på kortet...
Hej
Jag skulle inte våga chansa.ditt gamla kort är väl spärrat och då verkar det konstigt om det skulle fungera att använda för att hämta ut biljetterna.Isåfall så skulle ju vem som helst kunna använda ditt kort och få ut bokade biljetter.
Tag kontakt med det bolag som du ska åka med och undersök om du inte kan få biljetten på annat sätt.
Elisabet
2007-04-27, 07:25
Lindiz, du behöver inte kortet för att checka in även om du har betalat med det. Du KAN ckecka in med det och det gör proceduren lite snabbare, men du behöver inte. Jag har flera gånger köpt flygbiljetter till mina ungdomar med mitt kort, men det kan de ju inte ta med sig när de åker. Pass och bokningsnummer däremot frågar de efter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.