handdator

Visa fullständig version : Bad i Kamari


greklandsnytt
2007-04-25, 13:16
Tacksam om någon kunde berätta om badet i Kamari är bra eller inte?
Hur är stranden och havsbotten, bör man ha badskor?

Ha en bra dag!
Gunnar

Athanasia
2007-04-25, 13:29
Menar Du Kamari på Santorini?Jag var där för 10 år sen och då var det svart lavasten på stranden......jättevarm,brände mig under en fot,minns inga problem med stenig botten..

Monana
2007-04-26, 13:56
Standen i Kamari består av svart lavasand/grus. Den blir väldigt het och jag rekommenderar att man har badskor. Badskor säljs i de flesta minimarkets eller supermarkets för en ganska billig peng. Det blir snabbt djupt så det är bra om man är simkunnig. För min del som reser utan småbarn passar stranden perfekt, man kan snabbt doppa sig. Jag tycker nog inte stranden lämpar sig för små barn.

babsan
2007-04-26, 19:04
Kamari-stranden är stenig och botten med. Men bäst är den, ju närmare berget Mesa Vouno man ligger.

Förra året när jag kom ner hade stranden förändrats. Den hade smalnat av några meter, så det hade gjort att botten var bättre.
Undrar hur stranden ser ut i år? Om den har smalnat av ännu mer eller är tillbaka till ursprunget? Svaret får jag om 22 dagar :D

Barbro :)

clacke
2007-05-01, 00:21
finns inga bra bad där

clacke
2007-05-01, 00:25
finns inga bra bad där

åk till fira strunta i bad.

yeasou
2007-05-01, 12:40
Håller inte med clacke! Det finns alldeles utmärkta bad på Santorini. Gillar man långrunda stränder får man leta, i stort sett endast vid Monolithos är det långgrunt. Stranden i Kamari är helt underbar, 5 steg ut i vattnet så bottnar man ej, det föredrar jag framför en "halv dags vandring" ut i vattnet för att kunna doppa sig helt. Sanden blir varm men den behöver man ju inte ligga naken på, badskor rekommenderas.

KamariYeasou_B-anana

Monana
2007-05-03, 09:11
Jag håller med Yeasou!

clacke
2007-05-05, 20:47
OK. jag ger mig allt är ju relativt..