handdator

Visa fullständig version : Öl..


primator
2007-04-25, 05:34
Snart bär det av! Har hittat nästan allt jag behöver veta här på kalimera, jätterbra sida och alla är så hjälpsamma!klapp_klap Men en sak jag inte hittat är vad ölen kostar? finns det billigare någonstans? Nog för att vi ska göra mer saker men har inte hittat detta. Tacksam för svar...

UlfWiman
2007-04-25, 07:51
Hej

På ett gammalt kafenion kostar en öl ca 1,5€ på barer ungefär 3€ och i Xania längs hamnen 5€. Detta är den färska prislistan. På Lidl betalar man 6,9€ för 24st alltså en platta och det är det enda jag köper.

Uffe

bon
2007-04-25, 11:27
På Lidl

Lidl, Ikea... snart kommer väl H&M o KappAhl

Vilken ölsort handlar du?

;)
birgitta

Admirala
2007-04-25, 11:53
Lidl, Ikea... snart kommer väl H&M o KappAhl


H&M åpner i Athen i disse dager :D

Mht øl så må man vel drikke gresk øl i Hellas....?

UlfWiman
2007-04-25, 12:20
Jag köper Grafenwalder på Lidl

Uffe

Mads
2007-04-25, 12:35
I fjor var prisene som følger : Flaskeøl ( Heineken, Amstel) fra 1,3 euro ( Lambrinos i enden av gågaten nede ved havnen har alltid det billigste ølet, og er en sjarmerende brun cafe), en liten øl ( snitt - 0,2 l) 2 euro, stor øl (0,5 l) 3,5 euro, disse prisene gjelder barer og cafeér og mellom 4 og 6 euro på nattklubber litt avhengig av vilken type øl (Corona dyrest). Øl er ofte billigere på en restaurant enn på cafe/bar. De jeg har snakket med hevder å ikke sette opp prisene i år, det finner jeg ikke ut før i begynnelsen av Juni flabb_flab. Billigste ølet er jo alltid på supermarkedet.
Skål

primator
2007-04-25, 19:46
Oj Lidl därmed!? Var finns lidl på karphatos?

Eva L
2007-04-25, 21:13
Oj Lidl därmed!? Var finns lidl på karphatos?

Skojar du?

Eva

Hasse
2007-04-25, 21:34
Skojar du?

Eva



Han kanske inte vet att Lidl faktiskt inte finns där, därav frågan.


Hasse :cool:

primator
2007-04-25, 21:35
Skojar du?

Eva

nej varför skulle jag göra det? Är inne på karphatos-forum o frågade vad ölen kostar(där) Fick svar att det är billigt på lidl? vad vet jag, har aldrig varit där. Var kan jag köpa billig öl på karphatos(affärer)?

Eva L
2007-04-25, 22:14
Jag tror att du kan handla billigast i lite större supermarket. Dit hittar du lätt finns en uppe vid huvudvägen genom Pigadia som var väldigt välsorterad på ost och många andra matvaror. Har aldrig handlat öl där men det finns säkert.

Om du inte tidigare provat grekisk öl och är vuxen tycker jag att du ska provsmaka de grekiska sorter som finns.

Eva

bon
2007-04-25, 23:37
H&M åpner i Athen i disse dager

suck :( :(

Grekland blir mer o mer EU

birgitta

Nora
2007-04-26, 07:19
nej varför skulle jag göra det? Är inne på karphatos-forum o frågade vad ölen kostar(där) Fick svar att det är billigt på lidl? vad vet jag, har aldrig varit där. Var kan jag köpa billig öl på karphatos(affärer)?

Jeg ble litt forundret jeg også, da du fikk svar at øl var billig på Lidl.:rolleyes: Det er det sikkert, men det finnes ikke Lidl på Karpathos, og det var vel øl på Karpathos du spurte om.
Husker ikke nøyaktig hvor mye øl koster i butikkene der, men det er ihvertfall billig. Så gå i en vanlig matvarebutikk, der koster det ikke mye. Og Mythos er det beste, syns jeg!:)

Eva L
2007-04-26, 08:36
Problemet brukar nog lösa sig på plats när lokalbefolkningen om inte annat kan berätta var affärerna ligger.

Eva

primator
2007-04-26, 16:17
Jättetacksam för era svar!klapp_klap