handdator

Visa fullständig version : Boendekostnad


Regen
2007-04-23, 15:31
Hallå alla,

Ser att det finns jättemånga trådar angående boendet. Men egentligen inte någon tråd om hur mycket det kostar. Vi ska vara på naxos tredje veckan i augusti och är 2 personer.
Vad ligger kostnaden per natt på ett "medelboende", inte för lyxigt och inte för sjabbigt. Vad kan man räkna med?

Vi håller nämligen på att göra en budget :)
Om ni vet kostnader på Ios samt santorini så är de tipsen också välkomna, annars vänder jag mig till de andra trådarna :)

Siri A
2007-04-23, 15:32
När exakt ska ni åka??

Te.x. Oniro tar 60 euro hela augusti fram till den 19:de sedan 35 (detta gäller förbokning.) alltså skiljer det ganska mycket i pris...:(

// bye_bye

Regen
2007-04-23, 15:43
Söndagen den 12:e augusti så ska vi checka in på naxos.

Men det behöver ju inte vara hotell, vad jag förstått så finns det väl rum, pensionat osv. där också va?

Edit: Vi skall inte förboka, utan ta någon vettig "hotellraggare" när vi kommer dit.

Siri A
2007-04-23, 15:59
Söndagen den 12:e augusti så ska vi checka in på naxos. Edit: Vi skall inte förboka, utan ta någon vettig "hotellraggare" när vi kommer dit.
Förbokning för 60, var det billigaste alt. med bal. mot bakgård på nedersta våningen.
Du skriver inte vad ni vill ha för standard, men priset borde ligga runt 40-55 euro/natt för en bra lägenhet i Naxos stad. Priserna för lägenheter utanför Naxos, vid stränderna, är väl snarlika, iallafall när jag har gämfört, men vi ska åka i juni. Sen blir ju priset så klart högre om pensionen/hotellet har pool.

// bye_bye

Kalimera
2007-04-23, 18:31
Enklaste sättet att ta reda på priser är att mejla olika ställen och fråga. Då får ni ett hum om vad det kostar. I normala fall skulle ni kunna dra av ett tiotal Euro för varje natt när ni bokar på plats. Nu åker ni under värsta högsäsongen och det är inte ens säkert att det finns rum. Om ni väljer att leta på plats alltså. Och det oavsett om ni ska bo på hotell, rum eller pensionat. Kring de 15:e augusti är det tjockt med folk (greker) på öarna. De bokar i regel i förväg.

Regen
2007-04-23, 19:44
Tack så jättemycket för svaren.
Det verkar som det är bäst att förboka, enligt andra trådar jag läst också.
Fast då blir man så låst på just den ön, och det blir inte en äkta luff känns det som. Det blir lite spänning att se om man får ett schysst boende (eller boende överhuvudtaget). Men som tur är så är vi ju olika allihop _B-anana

Vi får hoppas bara att det inte blir alltför dyrt.

Ha en trevlig semester alla! bye_bye

Eva L
2007-04-23, 21:13
Har mycket svårt att tro att hela Naxos är fullbokat. Utifrån er utgångspunkt skulle jag inte boka. Jag har kommit till Naxos utan att ha förbokat i aug tror det var runt den 20:e. Jag och dottern hade mycket att välja på. Vi bodde då på Oniro och betalade om jag minns rätt 35 euro för ett riktigt bra rum med underbar utsikt. Flera rumsraggare som slogs om oss.
Det här är tre eller fyra år sedan.

Eva

Hellen
2007-04-23, 21:20
Håller med Eva,om man inte vet att man vill bo just på ett speciellt ställe eller ett specifikt hotell, då finns det ingen anledning att förboka på Naxos.

Har mycket svårt att tänka mig att det skulle vara fullt även på Santorini, däremot har jag hört talas om (sant eller inte?) att de ibland stänger Ios för ilandstigning om du inte har bokat boendet eller anknytning till ön.


// Helén

Tillägg: Jag har själv inte varit på Santorini efter andra veckan i augusti, så helt 100 är jag inte.

Regen
2007-04-24, 09:26
Tack så mycket igen :)

Nu hoppas man bara att tiden rinner iväg tills det blir augusti flabb_flab

glenn_f
2007-04-24, 19:40
Själv åker vi i början av juni och har bokat på Windmill Naxos, har bott där tidigare, bra och billigt juni 20-25 Euro
Ha en trevlig semester
Glenn och Berit

Siri A
2007-04-24, 20:36
Själv åker vi i början av juni och har bokat på Windmill Naxos, har bott där tidigare, bra och billigt juni 20-25 EuroÄr detta pris för förbokning??

glenn_f
2007-04-24, 22:01
Ja han har nog samma pris om du kommer vid färjan om han har rum , men detta är den 31/5 -6/6 om du är intressead skriv till honom. windmillnaxos har en hemsida