handdator

Visa fullständig version : Västra Milos?


Bluesbrother
2007-04-22, 18:29
Hej!

Ska till luffa 10e - 23e Juni och funderar skarpt på Milos. Har läst endel och det känns som det är en rätt liten del av ön som folk pratar/skriver om. Framförallt verkar västra delen extra ointressant flabb_flab... men det är sånt som tilltalar mig, som när drömmen om den folktomma stranden. Och eftersom jag dessutom är Google-Earth-missbrukare, fann jag denna strand: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=sv&q=milos+greece&layer=&ie=UTF8&z=15&ll=36.705139,24.340553&spn=0.01562,0.039825&t=k&om=1&iwloc=addr
Fast en satelitbild säger väl knappast mer än tusen Kalimeramedlemmar? Någon som har erfarenheter av västra Milos?

Ioslina
2007-04-22, 18:46
Västra delen på Milos har inte mycket till bilväg...En oasfalterad väg börjar en bit efter den smalaste delen på södra Milos. Det är Tsidgrado eller Firiplaka som har fina stränder.... Åk gärna båtturen runt ön, så ser du vilken som blir din favoritstrand och vart som är möjligt att ta sig till...

Kalimera
2007-04-23, 09:18
Någon som har erfarenheter av västra Milos?Vägarna är på västra Milos är i uselt skick. Det går - med visst besvär och risk för punktering - att köra till klostret Agios Ioannis Sitherianos. Därifrån kan man gå till stränderna på kartan. Jag brukar inte banga för att gå långt om jag ser en otillänglig strand från håll, men inte ens jag orkade gå ner till dessa stränder. Var helt slut efter moppefärden till klostret. Du ser stränderna om du åker med utflyktsbåt.