handdator

Visa fullständig version : Utflykt till Meteora?


Smultron
2007-04-21, 21:28
Hej!

I år är det dags för vår första ö-luff. Hade nästan bestämt oss för kykladerna och Amorgos + Milos, men ju mer man läser om alla fantastiska öar ju osäkrare blir man. Nu har tankarna på Sporaderna dykt upp igen, främst är det kanske Skopelos med sitt lugn och den fina naturen som lockar, men kanske har även Skiathos något att ge oss som inte är så intresserade av festande?

En sak som lockar med Skiathos är i alla fall de fina stränderna.
Fråga nr. 1: Några tips på fina stränder som inte är överfulla och allt för exploaterade?
Fråga nr. 2: Finns det någon som har tips på bra snorkelställen på Skiathos?
Fråga nr. 3: Har någon åkt på utflykt till Meteora från Skiathos? I så fall hur/var bokade ni denna utflykt, vad kostade den, hur lång tid varade den, osv.?

Smultron

Kalimera
2007-04-27, 10:23
Fråga nr. 1: Några tips på fina stränder som inte är överfulla och allt för exploaterade?Finns många sådana stränder på västkusten, bland annat Mandraki, Elias och Agistros.
Fråga nr. 2: Finns det någon som har tips på bra snorkelställen på Skiathos?Vid Kastro beach på norra Skiathos.

Fråga nr. 3: Har någon åkt på utflykt till Meteora från Skiathos? Jag har inte gjort utflykten från Skiathos, bara från Parga. Men jag såg att resebyråer i hamnen sålde tvådagarsresor till Meteora. Om jag inte minns helt fel kostade utflykten under 100 €.

http://www.bloggamera.se/bilder/forum/23.jpg

Kastro beach.

Smultron
2007-04-27, 16:08
Tack så mycket för de svaren!
Fast de gjorde inte valet så mycket lättare, snarare tvärtom!

Smultron