handdator

Visa fullständig version : Okey, då drar vi till Lefkas den 14 Maj


Karin.B
2007-04-21, 16:39
Hallå alla!

Jag och min sambo reser den 14 Maj till Lefkas närmare bestämt till ett hotell som heter Scorpio som ligger i Perigiali, nära Nidri, om jag fattat saken rätt?

Vad vet ni om att åka i Maj, är det okey trots att det är första resan för säsongen.. fick ju en hel del tips när jag läste inläggen om Nidri...men tar tacksamt emot fler tips från er som varit på Lefkas förr... någon som har varit i Perigiali? Nåväl alla tips mottages tacksamt.

Kram Karin

LindaG
2007-04-21, 19:19
Hej du! Har varit en gång förut på Lefkas i månadsskiftet maj/juni (2001, tror jag) och då var det i allafall inget att klaga på. Fint och varmt väder hela veckan. Vattnet är ju dock inte lika varmt som på hösten, men det är ju inte hela världen... Åker dit 28 maj en vecka, i år igen och det blir fjärde gången till ön. Lefkas e underbart! :) Trevlig resa!

Linda

Elisabet
2007-04-21, 23:26
Okej att åka är det väl alltid, men sedan beror det ju på vad man vill ha. Det är inte särskilt varmt i havet i mitten på maj och kvällarna kan vara lite kyliga. Men i övrigt är det behaglig temperatur.

Karin.B
2007-05-07, 22:04
Nåväl, nu är det bara 6 dagar kvar och det ska bli så skönt...
Jag har bestämt mig för att vädret kommer att ordna sig och om inte så får man väl helt enkelt passa på att läsa en bra bok eller två.
Tack till Linda.G och Elisabet för svar.

Kram Karin

PO
2007-05-07, 22:50
Perigiali ligger ca 1 km norr om Nidri. P består av ett par hotell, en taverna och en bensinmack, ingen metropol mao. Soluppgångarna med utsikt över Onassis Scorpio är fantastiska.
Om ni går ner till sta´n så ligger det ett hotell i en stor trädgård på vänster sida, gå ner och käka där, lugnt och läckert läge vid stranden.
Hyr en moppe hos Broumis mitt i Nidri och åk över bergen till västsidan, det är så Lefkas är vackrast.

Trevlig resa!

//PO bye_bye

Karin.B
2007-05-08, 19:03
Tack för tipsen, PO!

Som sagt det börjar närma sig och strax dax att packa väskan, ska bli skönt med 14 dagar på en sådan vacker ö..

Kram Karin

uggelbo
2007-05-08, 19:49
Hej Karin!
Lefkas är underbart tycker vi som varit där några gånger.
I mitten av maj kan det vara lite regn men det brukar snabbt gå över.
Fördelen är också att det är ganska lugnt och alla bofasta tycker det är trevligt när turisterna kommer tillbaka.
Vi har alltid bott i Nidri men det är säkert bra där ni ska bo också.

Ta gärna färjan från Nidri till Meganissi. Det är en kort båttur men Meganissi är mysigt. Prova också att äta hos Yannis på Nidri fast food. Godare gyros finns inte............

Ha det så bra!