handdator

Visa fullständig version : Strimlus......


yeasou
2007-04-20, 23:44
Här kommer en liten figur som på svenska heter "Strimlus". Man hittar den på soliga ställen. Denna fann jag i Grekland. Faktiskt så är denna lilla insekt Södermanlands landskapsinsekt :D Det är inte någon lus, det är en Skinnbagge! Nära släkt med vår "Bärfis" Om ni har ätit blåbär någon gång i skogen direkt från handen så kan ni ha haft oturen att fått smaka på vår bärfis. Ojojoj..... den smakar inte gottsnyft_drop
Jag smakade inte på denna rödrandiga riddare, så han kanske inte kan försvara de svenska Bärfisarna:confused:
MVH
BärfYeasou_B-anana http://i76.photobucket.com/albums/j7/yeasou/Strimlus.jpg

Kikh
2007-04-20, 23:48
:D Vilken söt rackare! Underligt att vissa insekter väcker min nyfikenhet när andra oftare träffas av min skosula (läs mygg, spindlar och tusenfotingar) än av min frapperande charm.


Kickie

yeasou
2007-04-20, 23:56
Hej Kikkkki. Din Frappé charm skulle jag gärna drabbas av:p Du kunde tillochmed få trampa på min rygg;) Tänk om jag hade hade blivit född med 50% grekiskt blod i mina ådror, då tror jag att jag hade levt i Grekland nu. Spelat Bouzouki och bara levt. Jajaja,,, så tror nog många romantiker att livet kan levas....... Så är nog inte fallet, tyvärr. Men om jag bara vinner på lott......så, då ska jag leva så:-)
PK
Yeasou_B-anana

Kikh
2007-04-21, 00:14
Yeasou, när jag läste om din förkärlek till 3* Metaxa började jag fundera på om vi inte redan har träffats, utan skosulor då. Det var nämligen en svensk herre och besökare i baren som jag jobbade i då som lärde mig njuta den drycken. Tror jag ska ta mig en nu innan läggdags... Jag önskar mig också en lottvinst men glömmer alltid köpa lotten, nu får det bli hårt ock envist arbete istället. Varvat med Metaxa, cikador och rejäla doser Parios blir det nog ett rätt skönt liv ändå.

Kickie