handdator

Visa fullständig version : Hjälp med resrutt till övärlden!

Mirand
2007-04-19, 12:14
bye_bye Vi är två vuxna som ska öluffa med ut- och hemresa från Aten den 28/5-18/6. Har funderat över Sifnos-Santorini-Paros-Naxos-Amorgos, men vilken rutt är den bästa/smartaste? Det är ju vääldigt svårt att välja öar men någonstans måste man ju börja, någon som har någon annan bra ide? Tänkte i Aten någon dag i slutet innan vi far hem.

laero
2007-04-19, 19:32
Ni bör använda "båt-länken" www.gtp.gr (http://www.gtp.gr) . Just nu ser det lite magert ut med förbindelser mellan Sifnos och Santorini i början av juni men det kan säkert dyka upp fler turer längre fram. I annat fall kan ni få det lättare att funka genom att ta öarna i ordningen Aten-Santorini-Naxos-Amorgos-Paros-Sifnos-Aten.
Men som sagt, vänta tills längre fram i maj och använd ovanstående länk för att planera båtåkandet.
Lycka tillbye_bye

goran
2007-04-20, 06:40
Hejsan
Goran heter jag. Bosatt pa Kythira. Varfor inte en kombinationsresa Peloponessos en vecka och bat (1 timme) over till Kythira.
En fin o. Jag har bott har i 9 ar och fangslas var dag av hur fint det ar.
Lycka till med din resa
Goran

Mirand
2007-04-21, 09:15
Såg en resebilga i AB och där var Peloponessos med bla, det såg jättefint ut och mycket att se:). Blev sugen på det med måste jag säga, men man måste ju välja ibland även om det är svårt :(. Tack ändå!