Visa fullständig version : väder just nu??
Åker till Platanias om en vecka men ska bort en del här innan så jag tänkte börja förbereda packningen.... När jag kollar tidningarna här hamma så verkar det inte vara så varmt än, det har pendlat mellan 16-19 grader. Är det någon som är där nere just nu eller precis kommit hem? Är det långbyxor och långärmat o jacka som gäller eller går det ha shorts o bikini på dagen men mer påklätt på kvällen? Kl 9 idag var det 12 grader enl Kalimeras termometer så det är ju ungefär som här.
Athanasia
2007-04-18, 07:22
Under Kalimerahörnor finns Uffes hörna..han bor där nere och lämnar rapporter varje dag.:)
Om Du går in under Diskutera Kalimera och "Kalimerahörnor" så fär Du rapport från Ulf varje dag från Kreta ..Vädret är växlande där har jag förstått just nu
ÅH Platanias, där är fint!
Lissi
UlfWiman
2007-04-18, 07:39
Morronen började med sol och sen kom de svarta molnen. Tempen ute är 13,5 grader men tack och lov vindstilla. Jag rekommenderar varma kläder så ni inte blir sjuka. Det är inget bikiniväder direkt på dagarna. Vi hade 4 dagar med bra väder sedan for det sin väg och på den vägen är det.Jag ser turister uppe på byn i shorts och linnen medans jag går vinterklädd fortfarande. Om jag går ut och äter så sitter jag inne med grekerna de andra sitter ute. Vädret lovade sommar från i morgon men vi får väl se, de har ljugit förr.
Uffe
jag hoppas att de inte luras denna gången då :) Det låter som att det blir att packa i stora väskan för att få plats med kläder både tjocka o tunna. Ska kolla de dagliga rapporterna o hoppas på det bästa, det är ju alltid en risk när man väljer att åka så här tidigt. Tack för svar
Marianne
2007-04-18, 15:17
Vädret skiftar ju fort på den här årstiden. Är det sol och lä kan man säkert njuta med både bara armar och ben, men på kvällen känns det säkert skönt att ha något varmt och mysigt så att man KAN sitta ute om det är möjligt, vi vill ju så gärna det, vi som är inne alldeles för mycket här hemma.
Känner en som solat på Elafonissi i dag och tagit årets första (kyliga) dopp.;) Skulle gärna ha velat vara där!:)
Trevlig resa!
Her kan du se været på Kreta:
http://www.hnms.gr/hnms/english/observation/observation_region_html?&dr_region=ObsCrete
Her er linken til webkameraet i Chania (når det er oppe og går)
http://www.webcam-chania-crete.com/index.php?s=1
Jag bor på Aigina och här har det varit jätteskönt den senaste tiden (utom i förrgår som var blåsig och kall). Jag är en riktig fryslort men går i kortärmat på dagarna. Kvällarna är dock kyliga, så ta med varma kläder. Just nu kl 8.30 är det 16 grader i skuggan. Men det finns faktiskt folk som badar redan även om jag hör till den skaran som behöver minst 25 grader för att ta mig i flabb_flab.
Ha en skön semester!
Ewa
låter som att man kan ha det lite skönt om man hittar lite sol och en plats i lä iallafall. Har inte räknat med att ligga och pressa på stranden vid den här tidpunkten på året men man hoppas ju alltid på lite skönt värme iallafall. Det känns som att det blir att packa som efter väddret här hemma med varierande temperaturer fast vi slipper väl minusgraderna på natten som de hotar med här till helgen. Längtar verkligen ner för att koppla av och njuta av atmosfären och den goda maten. Tack för svaret
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.