handdator

Visa fullständig version : Tisdag 17/4


UlfWiman
2007-04-17, 19:40
Tisdag 17/4


Gråväder igen och kallt ute. Giannis kommer iklädd täckjacka och mössa på huvudet. Det ger en fingervisning om hur jag ska klä mig idag, för ut måste jag och promenera lite igen. Jag behöver inte handla idag så jag kan gå mot havet i stället. Det blir väldigt lite fotografering när det är grått ute. Färgerna gör sig så dåligt om det inte är solsken ute.


Som vanligt igår kväll somnade jag framför Tv´n. Kommer inte ihåg vad filmen handlade om så det blir att se om den idag. Varför är det då så svårt att vara vaken framför en Tv? Jag tror att jag aldrig sett en hel film på kvällen. Det är bra om och när jag lyckas stoppa filmen medan jag är vaken.


Nu har jag varit ute och gett Mitzie kalvfilé från middagen igår. Jag har faktiskt börjat att ta en doggybag när jag går hem om det är kött kvar. Har till och med en plastpåse i fickan för att ta hem mat i. Snacka om att jag har höga popularitets-siffror hos hunden. Giannis tycker bara att jag skämmer bort henne. Just nu håller det på att klarna upp ute, det går så fort här i vädersvängningar men det måste bero på att det är en ö. Jag har aldrig märkt samma fenomen på de mindre öarna. Däremot är det likadant på Korsika, sol på ena sidan och regn på den andra. Enda nackdelen med Korsika är den något konstiga franska de pratar där. Lite av samma sak på Kreta som har en egen dialekt av grekiskan.


Nu är det slut på den nya tuppen. Han lyckades flyga ut ur hönsgården och blev överkörd av en bil. Troligen var han inte vingklippt ordentligt. Han gick ju i alla fall rätt i tid. Nu kommer det säkert en ny tupp igen, hoppas att den är justerad och klippt. På dagarna är det trevligt med en tupp, men inte 03.30 på morron.


Jag tog en bild idag av Katerinas vackra kaktus som blommar för fullt just nu. Idag tog kommunalarna lunch på två och en halv timma. Rekord! Men det var tyst och skönt så länge de var borta just nu kör de vibratorn ute på gatan och den lever om, det vill jag lova. Jag har även tittat på gubbarna i vår trädgård och det är inte många knop de gör. Det blir aktivitet när Katerina kommer ut men inte när Giannis är med då snackas det mest.

Uffe

Gita
2007-04-17, 19:50
Vilken fin kaktus Katerina har! Det ser ut att vara någon sorts bladkaktus...