handdator

Visa fullständig version : Tidsfördriv?


ulliz
2005-06-02, 22:01
Hej!

Önskar tips på vad man kan fördriva tiden med i Pireus/Aten! Morgonbåten anländer till Pireus omkring kl.7 och planet hem mot Sverige går kl.17.

Tacksam för lite idéer!

// Ulrika

Tom
2005-06-02, 22:39
Ta metron till Monastiraki. Här börjar Plaka! Här kan ni fördriva hur många timmar ni vill. Loppmarknaden ligger här, äffärsgatan Ermou, gågatan Adrianou. Sen tar ni bussen eller metron till flygplatsen, (metron tar ca: 45 min, bussen ca: 60-75min) mvh Tom

Calle
2005-06-02, 23:14
Ta metron till Monastiraki. Här börjar Plaka! Här kan ni fördriva hur många timmar ni vill. Loppmarknaden ligger här, äffärsgatan Ermou, gågatan Adrianou. Sen tar ni bussen eller metron till flygplatsen, (metron tar ca: 45 min, bussen ca: 60-75min) mvh Tom

Hej!
Bra tips!
Annars kan man börja med en morgon-fika på caféet som ligger i direkt anslutning till Metron i Pireus (hamnen). Ta sedan Metron till Syntagma för ännu en fika och en promenix i centrala Aten. Avsluta med en Big Mac (nu svär jag i kyrkan!) på Syntagma och sedan bussen direkt till flygplatsen!
Funkar perfekt!

Calle!

xenos
2005-06-03, 06:14
Hej!

Önskar tips på vad man kan fördriva tiden med i Pireus/Aten! Morgonbåten anländer till Pireus omkring kl.7 och planet hem mot Sverige går kl.17.

Tacksam för lite idéer!

// Ulrika

Akropolis naturligtvis!

Erik
Ambassadour of Ikaria

karinafp
2005-06-03, 07:30
Ja, jag skulle ta metron till Syntagma, och sedan rusa till närmaste skivbutik för att handla, handla och åter handla! :D

Sedan skulle jag inta en god lunch i någonstans i Plaka och strosa runt där tills det blev dags att ta mig till flygplatsen.

Karin

wilda
2005-06-03, 09:10
Pireus är faktiskt riktigt mysigt att strosa i, shoppa i, dricka kaffe i och fördriva timmarna tills det är dags att ta sig till flygplatsen. Tips är att gå genom sta´n, sitta ner på nåt café vid nåt litet torg och ha målet den mindre hamnen i Pireus (tror den heter Mikrolimani eller nåt liknande...).

Det är så många som bara passerar Pireus och ser den kaotiska och smutsiga hamnen för att kasta sig ut på öluffen, men jag upptäckte stadsdelen för ett par år sedan när jag hälsade på en kompis som bodde där. Jag lovar, tar ni några timmar och strosar runt så kommer ni absolut inte att bli besvikna!


/anna

Riitta
2005-06-03, 12:58
Ja, jag skulle ta metron till Syntagma, och sedan rusa till närmaste skivbutik för att handla, handla och åter handla! :D

Sedan skulle jag inta en god lunch i någonstans i Plaka och strosa runt där tills det blev dags att ta mig till flygplatsen.

Karin

Känner på något sätt igen migflabb_flab flabb_flab Mystiskt:cool:

Riitta

Elisabet
2005-06-03, 15:52
Akropolis naturligtvis!Aboslut!! Om det är första gången i Aten så borde det valet vara givet :)

spagetti
2005-06-03, 23:07
Hej, Skule kanske vara läge för en Lunapark, alltså Tivoli, lattjolajbans ställe för barn man även vuxna om du har barnasinnet kvar

http://www.athensinfoguide.com/athenschildren.htm#1

ligger inte så långt från Piraeus faktiskt, med taxi borde ni komma undan med 5 Euro

kanske, kanske inte något för er

Michael

ulliz
2005-06-06, 15:42
TACK för alla tips!

Det lutar åt att det blir till att strosa runt i Plaka några timmar innan hemfärd. Hoppas bara man kan lämna in ryggsäcken för förvaring någonstans...

Tack igen och nu är det bara 10 dagar kvar tills avfärd, jiippiii!!

spagetti
2005-06-06, 23:22
Hej jag tror du kan hyra ett fack på Piraeus Station

m