handdator

Visa fullständig version : Kotsiras Organika kai Anorganota


pinulk
2005-06-02, 12:55
Till min stora glädje hittade jag tidningen Difono med bifogade cd:n Organika kai Anorganota med Giannis Kotsiras för 6 € i en periptero (kiosk) i Thessaloniki.

Köp den om ni hittar den, perfekt Kotsiras från sommaren 2000 med musik av Panagiotis Kalanzopoulos som också skrev musiken till Kotsiras första skiva. Dessutom kom det ytterligare en cd med tidningen.

Pinulk aka Giorgakis

Marianne
2005-06-05, 18:03
Tack för tipset!

Vilket nummer är det på Difono vi ska titta efter - är det senaste numret från juni i år?

Ofta är det väl så med dessa skivor i Difono, att de innehåller helt andra låtar än man hittar på artistens övriga skivor, så detta är absolut en tidning jag ska hålla utkik efter!

Marianne

pinulk
2005-06-05, 18:39
Med äkta grekisk "logik" är det Difono 95 från augusti 2003, men skivan med Kotsiras är nr. 58. Den andra skivan är med Giannis Spanos med musik från 1966-1977 och det är en mycket bra skiva den också och den är nr. 72.

Skivan med Kotsiras innehåller alltså musik som inte finns på andra skivor!! Vilket är underligt för det är helt superb musik.

Pinulk aka Giorgakis

Marianne
2005-06-05, 20:47
Tack för svaret, Pinulk.

Ska definitivt hålla utkik efter Difono 95 även om det kan bli svårt att hitta den i dag...
Skulle vara kul om du skrev vilka låtar som är med på skivan med Kotsiras.

Marianne

pinulk
2005-06-06, 07:57
Elisso
S' agapo
Na 'xa duo zoes
To mystiko
Leei leei leei

Pinulk